Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

RobHK

Medlem
Här i Hongkong delar de ut upp till 4 extrakort för en Platinum innehavare. Jag fick ett extrakort av tjejen :)

Maxar man det, kan man få bra många in i loungen med totalt 5 kort och gästning (2 gäster per kort)..
 

Konto93

Medlem
OK, så man ger extrakortet till en annan person och dessa två personer kan då ta in varsin gäst i loungen.
Sen kan man även själv välja att plocka ut ett "additional card" som då inte är ett nytt kort med förmåner utan snarare att man bara vill kunna separera utgifter.

Låter för mig som att de inte ska få in mer än 4 personer i loungen med det upplägget.

Jag tolkar det på samma sätt. Vet att det går att ha mer platinum extrakort (utöver det som ingår) men då kostar det 2 500kr/år för varje extra platinum du lägger till.
 

Christian_W

Medlem
Visst är det så att jag som huvudkorts innehavare får ta med en gäst och min fru som har extrakortet får även hon ta med en gäst?
 

FFlash

Medlem
Frukostkvaliteten har gått ned sedan jag var sist här. Åt frukost nyss. Presentation av maten är sämre, kändes nästan a la SAS med brödkorg erbjuden help yourself stil. Croissanten är sämre, ”S-market”-butikkvalitet om jag gör jämförelse. Lägg därtill en ”SAS sandwich” och rescue äppelmust men ja föredrar den tidigare apelsinjuice dessutom.

Fortsättningvis går direkt till SAS guld loungen. Pontus hade bättre mat förr.
 

RobHK

Medlem
Fick samma känsla senast jag var där, när de precis hade öppnat var det fantastisk kvalité och det var bara ett par personer i loungen. Vi satt i lugn och ro, blev servade superbra och de va rent och snyggt. Senast var fullsmockat, de hann inte plocka undan rester, eller göra rent borden ordentligt. Oxkinden kom ut i princip kall. SAS loungen tycker jag har kasst utbud, men Pontus är inget stort kliv upp längre.
 
Toppen