Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

DavveP

Medlem
Radisson Collection Old Mill, Belgrade
Bokat: Collection room (billigast, prepaid)
Erhöll: Collection Executive Room – Lounge Access
Status: RRG
Övrigt: Lounge, 2 flaskor vatten, välkomstgåva. Mkt bra service. Observerade direkt och de påtalde RRG. Ok lounge.
 

Attachments

  • 340054BF-C883-4378-931B-04AE78BE38F4.jpeg
    340054BF-C883-4378-931B-04AE78BE38F4.jpeg
    92,9 KB · Visningar: 380
Radisson Blu Alcron Hotel, Prag
Bokat: Standard room (billigast, ej prepaid)
Erhöll: Junior Suite (dubbel uppgradering)
Status: RRP
Övrigt: De påtalade status direkt. Complimentary; två flaskor vatten, en ishink med vinflaska som ställdes in första kvällen samt gratis frukost till både mig och mitt sällskap (bara jag som RRP-innehavare som har rätt till kostnadsfri). Mycket trevligt bemötande och bra service. Noterbart att jag bokade hotellet - via app - mindre än 20 minuter innan jag knallade in i receptionen (vilket service managern var rätt förvånad över :D). Kan absolut rekommendera det här hotellet för Prag-stays.
 

hypoethical

Medlem
Radisson Blu Béke Budapest (5 nätter)
Bokat: Standard Room (billigast, prepaid)
Erhöll: Businessclass Room (3 steg uppåt)
Status: RRG
Övrigt: Exkl frukost, två flaskor vatten, bra recognition och service överlag av receptionen. De ville dock inte låta mig uppge mitt eb-nummer vid checkin, strykjärnet på rummet hade bränt plast/tyg under sig vilket dock åtgärdades skyndsamt.
 

Fidde

Medlem
Radisson Blu Warszawa Centrum (3 nätter)
Bokat: Businessclass Room
Erhöll: Businessclass Room
Status: Guld
Övrigt: Status genom Amex och första stay kopplad till kontot. Nämndes inget om status, sen utcheckning etc trots att jag lämnade över medlemskortet vid incheckning.
bd6a641a3df7eb905a66309063269bf1.jpg
 

Hachans

Medlem
Cassa Hotel 45th st NYC (4 nätter)
Bokat: Queen (bokat med poäng)
Erhöll: King
Status: GUld
Övrigt: Uppgradering till rum utan fungerande AC. Maintenance försökte åtgärda. Fungerade ändå inte, fick ränna till receptionen konstant eftersom telefonen inte heller fungerade. Och den ville de man skulle använda för klagomål i receptionen ville de inte ha. Inget erbjudande om kompensation. Ytterligare rumsuppgradering eller åtminstone frukostkuponger tycker jag man kunde förväntat sig.

Och så max två enheter på det fria wifit och vattenflaskorna kostar fyra dollar vardera. Även om man svettas i ett 30-gradigt hotellrum medan man väntar på att de ska fixa ACn.

Ett i övrigt okej hotell. De kallar sig boutique men frågan är om ett hotell med 40 våningar kan göra det...
 

mha321

Medlem
Radisson Blu Alcron i Prag. Från billigaste till Executive Suite, som RRP.

Mycket bra hotell det här, alltid bra och trevlig service. Nu har de dessutom börjat bjuda på öl medans man väntar på incheckningen (även när incheckningen gick snabbare än det tog för dem att hämta ölen)
 

mha321

Medlem
Veckans andra stay blev på Radisson Blu Scandinavia i Göteborg. Som alltid uppgraderad, denna gång från business class (billigaste som fanns) till Junior Suite på 5:an med terass (och dessutom regnade det inte på em/kväll så jag kunde använda den!!)

Första gången in efter sommaren, noterade att halva bottenplanet var borta pga renoveringen, inklusive ingången. Det är väl det enda som är kvar att renovera nu. Dock inga som helst problem med oljud från det, varken på sen em eller på halvsen morgon. Ska vara klart i Oktober var beskedet.
 
Toppen