Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2018)

Status
Stängd för vidare inlägg.

squeezen

Medlem
Jag tog för givet att det var awardplatser det refererades till :)

Ja fast award kan ju bokas på listpris eller då amex 2-4-1 (halva priset).

Det är samma award inventory som gäller...

Fast mitt inlägg kan klart tolkas som SAS bästa pris = award och pengar+poäng = fullpris poäng. Men så menade jag inte.

Plus att resan som refererades till va med star alliance och därmed finns bara ett award inventory.
 

Xpressen

Medlem
Jag söker awardbiljetter till Texas. Hittade dessa på sas.se med avresa 20190419 från Luleå/LLA till Houston/IAH.
Till Usa via Kina.
Undra om dessa går att boka, eller om Tallinn säger nej.
(Nej, dessa kommer jag inte att boka, men det kan dyka upp andra alternativ till Usa med resa österut.)

Rätta mig om jag har fel, men USA via Asien är väl inte tillåtet med 2-4-1?
 

JNH

Medlem
Rätta mig om jag har fel, men USA via Asien är väl inte tillåtet med 2-4-1?
Det verkar vara den generella inställningen.
Det var bara att jag fick upp det där alternativet när jag sökte på Sas efter star alliance award. Tanken är sen att använda en Amex-voucher.
Kan dock inte applicera den på bokningen på sas.se (Får inget sådant alternativ) Kanske att Tallinn OM man skulle boka kan applicera den.
 

squeezen

Medlem
Det verkar vara den generella inställningen.
Det var bara att jag fick upp det där alternativet när jag sökte på Sas efter star alliance award. Tanken är sen att använda en Amex-voucher.
Kan dock inte applicera den på bokningen på sas.se (Får inget sådant alternativ) Kanske att Tallinn OM man skulle boka kan applicera den.
Precis, men då med amex 2-4-1 regler snarare än vad som visas vid ”vanlig” star alliance awardsökning på sas web sida.
 
Min är i First, tror även @Andreas Ekman's resa är det. Det bästa sättet att hitta SQ First i dagsläget är nog att ringa Tallin och höra vad dom ser.
Nu har jag tappat vard diskussionen var med alla nya inlägg.
Men ja min resa är SIN-CPH med SQ i First.
Dom släpper bara 2 stolar då kabinen bara har 4 stolar. När jag bokade mer än 330 dagar innan så bar det ganska öppet och jag kunde välja dagar lite som jag ville under veckan
 

palmen

Moderator
Det verkar vara den generella inställningen.
Det var bara att jag fick upp det där alternativet när jag sökte på Sas efter star alliance award. Tanken är sen att använda en Amex-voucher.
Kan dock inte applicera den på bokningen på sas.se (Får inget sådant alternativ) Kanske att Tallinn OM man skulle boka kan applicera den.
Det går inte applicera en voucher på sådan bokning, om inte sentence gör fel enligt nuvarande regler.
Ett tips, väck inte den björn som sover
 

Sebbeh

Medlem
Hur länge brukar det ta för SAS att betala tillbaka pengar för skatter när man bokar om samt vart vänder man sig för att söka dessa pengar?
 

Canadien

Medlem
Hur länge brukar det ta för SAS att betala tillbaka pengar för skatter när man bokar om samt vart vänder man sig för att söka dessa pengar?
Brukar komma inom en vecka, men ibland kan det ta 2-3 veckor. Har de inte kommit inom 3v så skulle jag höra av mig till kundtjänst /guldsupport/diamantsupport
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen