Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

segra

Medlem
Hade tidigare Marriott Gold Elite via Amex Platinum (genom SPG Gold) men det står nu Platinum Elite i appen. På andra bloggar har det påståtts att vi som fått Marriottstatus på detta sätt inte ska få Platinum Elite i det nya systemet men det ser alltså ut att vara fel info. Generöst!

Samma för mig
 

henrik l

Medlem
Hade tidigare Marriott Gold Elite via Amex Platinum (genom SPG Gold) men det står nu Platinum Elite i appen. På andra bloggar har det påståtts att vi som fått Marriottstatus på detta sätt inte ska få Platinum Elite i det nya systemet men det ser alltså ut att vara fel info. Generöst!

Enligt Loyalty Lobby verkar det fortfarande vara en del "issues". Misstänker att du har länkat kontona och hade du guld på SPG kanske bara systemet på Marriottsidan har läst av "Gold". En vild gissning är att om man inte har länkat kontona så kan det vara lättare att stämma av. Antar att du inte kvalat till SPG Gold via stays eller nätter?
 

taxvalp

Medlem
Enligt Loyalty Lobby verkar det fortfarande vara en del "issues". Misstänker att du har länkat kontona och hade du guld på SPG kanske bara systemet på Marriottsidan har läst av "Gold". En vild gissning är att om man inte har länkat kontona så kan det vara lättare att stämma av. Antar att du inte kvalat till SPG Gold via stays eller nätter?

Helt rätt, fått SPG Gold via Amex och länkat. Har däremot stays i år både på SPG och Marriott, om det spelat någon roll.
 

travelmode

Medlem
Man behöver nog vänta några dagar och se, misstänker att allting inte är helt klart än med uppdateringen och att allt inte gått som tänkt. Vill minnas vid Accors stora förändring av beräkningar var status på kontot fel i flera dagar.
 

JohnR

Medlem
Hade tidigare Marriott Gold Elite via Amex Platinum (genom SPG Gold) men det står nu Platinum Elite i appen. På andra bloggar har det påståtts att vi som fått Marriottstatus på detta sätt inte ska få Platinum Elite i det nya systemet men det ser alltså ut att vara fel info. Generöst!

Samma för mig, kollar jag i SPG appen harjag dock fortfarande guld.
 

henrik l

Medlem
Det verkar som dom inte fått till allt. Mina SPG-poäng har räknats upp, men jag har dessutom fått 27 nätter till på min lifetime-status hos SPG. En intressant funktion som jag ser på appen, men inte på den vanliga sidan, är info om hur många år man har som silver, guld och platinum. Men enligt infon skall jag vara på väg mot lifetime silver hos Marriott som jag har passerat. Men det intressanta bli när dom helt slår samman kontona, kommer dom att dubbelräkna åren som guld/platinum:p
 

Canadien

Medlem
Fick min Marriott Gold ändrad till Platinum Elite nu efter app-uppdateringen, men det är väl korrekt. Platinum elite är den lägsta statusnivån som ger lounge access.
 
Toppen