Senaste nytt

Regler för första klass terminalen i Frankfurt

cbroxe

Medlem
Hej!

Tänkte höra med er om access till FCT i FRA. (Ber om ursäkt om denna tråd redan existerar).

Jag vill åka Swiss F från ZRH till exempelvis SFO. Men vill helst testa FCT i FRA.
Om jag bokar FRA-ZRH-SFO i C med cash (LX), och sedan uppgraderar utresan, har jag då tillgång till FCT i FRA, trots att det första legget FRA-ZRH kommer att flygas i C av antignen LH eller LX? Får man åka bil från FCT trots att det första flyget till ZRH antagligen köra av en A320 eller något liknande?

Tack för hjälpen!
 

charlesswe

Medlem
Om du har bekräftad F på ZRH-SFO segmenten så har du tillgång till FCT i FRA, även om du faktiskt flyger in och ut i C.
 

Senator

Moderator
Hej,

Du har access till FCT om du t.ex. reser
ARN-FRA med LH C
FRA-ZRH med LH/LX C
ZRH-FRA med LX F
så länge det är samma dag.

Gällande bil transport borde det funka.

Det ryktas om att i vissa fall, skickas man från FCT till FCL A t.ex. om man inte skall vidare med long-haul, men det är ett rykte.
 

Jonas C

Medlem
Vad jag har förstått så har vissa även kunnat komma in på Y biljett, förutsatt att de visar upp dagsaktuell F bokning på separat biljett?
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som vet om man kan gästa en Y passagerare på samma plan om man har en biljett i F typ FRA - IAD och om det gäller oavsett om det är en award biljett eller betald biljett.
 
Toppen