Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

adhoc76

Medlem
OT: Om man bokar vid ett tillfälle då man har lägre status men innan man bor på hotellet har nått HHG: behöver man göra något då eller hanteras det automatiskt? Tänkte på förmåner och så...
 

P-L

Medlem
OT: Om man bokar vid ett tillfälle då man har lägre status men innan man bor på hotellet har nått HHG: behöver man göra något då eller hanteras det automatiskt? Tänkte på förmåner och så...

Jag undrade exakt samma sak och mejlade hotellet som direkt började fixa med uppgraderingar :)
 

brodd

Medlem
Hotell: Hilton Slussen
Datum: 8-10 aug
Bokat rum: King Deluxe
Uppgradering: Twin Deluxe with view
Antal nätter: 2
Status: HHD

Icke-uppdatering enligt min mening. Rummet var ordentligt slitet också.

Hotell: Hilton Slussen
Datum: 19-20 aug
Bokat rum: Queen Guest Room
Uppgradering: Ingen
Antal nätter: 1
Status: HHD

Det visades en uppgradering till King Executive with view i appen i går kväll och fram till för ett par timmar sedan, men det rullades tillbaka till ursprungsbokningen strax innan mitt flyg till ARN. Vid incheck fanns inget ledigt att uppgradera till och front desk kunde inte göra något åt det förstås. Queen i byggnad 3 är lugnt och skönt men skulle gärna haft den där Nespresso-maskinen.
 

Glenn E

Medlem
Hotell: Waldorf Astoria on the Bund, Shanghai
Bokat rum: King Guest Room
Uppgradering: Junior Suite
Antal nätter: 1
Status: HHD

Junior Suite på högsta våningen.
Innebär ett mindre extrarum med ett skrivbord.
Som HHD får man en drink kupong värd upp till 128 rmb som kan användas i the Longbar.
The Longbar är en väldigt känd bar från kolonialtiden. Väldigt trevlig bar med bra drinkar.
Jag åt middag i the Grand Brasserie som är en trevlig Lobby Restaurang.
Där kunde man köpa free flow med riktigt bra vin för 100 rmb. Ett kap.
Frukost i Grand Brasserie ingick också som HHD. En fransk kock styrde med järnhand i det öppna köket och förde tankarna till hells kitchen. Hög kvalite på frukosten som sig bör.
Läget är riktigt bra precis vid floden.
Ingen lounge med det där vinet för 100 RnB är en bra ersättning.:)
E6A831C2-F518-456B-97CC-E4F6488E4C0C.jpeg
BC10D148-111D-4AB8-A07C-7206C2AF4BAA.jpeg
95D24A5F-C4CF-47F9-85ED-AF389A58B381.jpeg
 
Toppen