Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Gjorde just ytterligare en observation mht 10% kickback. Räknade ihop det jag fått i år som kickback och det blev en bit över 100k. Om jag inte missminner mig så är det en övre gräns på 100k kickback (dvs. 1000k redemption) på ett år. Så antingen finns inte spärren implementerad eller så räknas inte den Spire(?) extra 10% kickback jag fått mot denna övre gräns. Blir nästan sugen på att testa om det funkar att fortsätta...
 

Kris

Medlem
Hei godtfolk! Rykende ferskt medlem (med lang fartstid på andre forum; Flyertalk, Flyprat og Insideflyer). Er for tiden Royal Ambassador, så hvis dere overlever litt norsk, poster jeg gjerne noen av mine RA-erfaringer her med ujevne mellomrom.
Trevligt! Det ser vi fram emot! Något speciellt IC som du har som favorit?
 

ILS2

Medlem
Trevligt! Det ser vi fram emot! Något speciellt IC som du har som favorit?
Jeg har bodd på under 10 forskjellige IC, så mitt sammenligningsgrunnlag er lite - men til gjengjeld kjenner jeg noen hoteller veldig godt ;)

Det eneste hotellet som virkelig har gått "above and beyond" mht. oppgradering og service er IC Boston (både som AMB og RA). I forbindelse med siste RA-opphold fikk vi en 4-kategori oppgradering til en av de større Superior Suite-rommene de har (rekorden på dette hotellet er for øvrig en 6-kategori oppgradering) + beholde rom og Club-fordeler på rewardnatt. På toppen av dette fikk våre venner, som ikke hadde Club-room, også Club Lounge, (sannsynligvis) fordi jeg er en (returning) RA-kunde.
 

Kris

Medlem
Jeg har bodd på under 10 forskjellige IC, så mitt sammenligningsgrunnlag er lite - men til gjengjeld kjenner jeg noen hoteller veldig godt ;)

Det eneste hotellet som virkelig har gått "above and beyond" mht. oppgradering og service er IC Boston (både som AMB og RA). I forbindelse med siste RA-opphold fikk vi en 4-kategori oppgradering til en av de større Superior Suite-rommene de har (rekorden på dette hotellet er for øvrig en 6-kategori oppgradering) + beholde rom og Club-fordeler på rewardnatt. På toppen av dette fikk våre venner, som ikke hadde Club-room, også Club Lounge, (sannsynligvis) fordi jeg er en (returning) RA-kunde.
Härligt med RA+stammisstatus. 6-kategori uppgradering är ju rejält! :) Till och med om man räknar kategorier såsom "...with a view" etc.

Extra trevligt när det blir club-access på mer än ett rum och/eller på reward-bokningar.
 

palmen

Moderator
Jeg har bodd på under 10 forskjellige IC, så mitt sammenligningsgrunnlag er lite - men til gjengjeld kjenner jeg noen hoteller veldig godt ;)

Det eneste hotellet som virkelig har gått "above and beyond" mht. oppgradering og service er IC Boston (både som AMB og RA). I forbindelse med siste RA-opphold fikk vi en 4-kategori oppgradering til en av de større Superior Suite-rommene de har (rekorden på dette hotellet er for øvrig en 6-kategori oppgradering) + beholde rom og Club-fordeler på rewardnatt. På toppen av dette fikk våre venner, som ikke hadde Club-room, også Club Lounge, (sannsynligvis) fordi jeg er en (returning) RA-kunde.
Har bott där 2ggr som Spire/Platinum Ambassador, aldrig fått mer än upgraded till room on a higher floor. Kan bero på krav på 2 sängar visserligen.
 

Kris

Medlem
Recipe for limiting your own upgrade chances ;) 1-bedroom suite m/rollaway bed i stuen er betydelig mye bedre enn et 2 king-bed rom (som ofte er høyeste romkategori for rom med to senger).
Bra tips! Jag har kört samma strategi vid tillfällen när king bed inte varit optimalt. Lägga sig strax under 1-bedroom, bli uppgraderad, och rekvirera extrasäng. Kan ofta vara mer bang for the buck än att boka två rum. Dock finns ju alltid risken att man inte får uppgraderingen (men att man blir kompenserad med lägre rate). Så om det är ett absolut måste med två sängar kan det vara bra att synka med hotellet först.
 
Toppen