Senaste nytt

Första klass på Öresundstågen

LarsCph

Medlem
Ja det ser ganske fint ud! Ser jeg frem mod at prøve næste gang jeg tager toget og har held til at det er en "ny" vogn.
 

Kris

Medlem
Nyaste First är ett riktigt lyft. Stora, sköna, bekväma fåtöljer, väl tilltaget bord, el i varje stol istället för i taket...

b35b9ef1e4fa1f7d0af88a9c80d04aec.jpg


48bd8ea9d0f288e693ddb1c331739ec8.jpg


342d8632db80eea061279f03a92561ae.jpg
Nya Nya First! Nice. Jag fick minsann nöja mig med gamla First i morse... Hoppas på bättre tur i eftermiddag.

Är det fällbara säten som i Nya First? Är Børsen tillbaka på tidningshyllan?
 

Jönsson

Medlem
Nya Nya First! Nice. Jag fick minsann nöja mig med gamla First i morse... Hoppas på bättre tur i eftermiddag.

Är det fällbara säten som i Nya First? Är Børsen tillbaka på tidningshyllan?
Tror de sista vagnarna skulle vara färdiga 2022. Det kommer att ta många år att renovera alla tåg.
 

J S

Medlem
Hej Businessclass! Tack for en informativ trad. Jag kommer borja pendla Malmo eller Lund-CPH inom snar framtid och har fatt bilden framfor mig att det ar valdigt trangt pa tagen och att det finns stor risk att bli utan sittplats i 2a klass under rusningstrafik. Hur ser det ut i forsta klass? I princip garanterad sittplats?
 

Kris

Medlem
Hej Businessclass! Tack for en informativ trad. Jag kommer borja pendla Malmo eller Lund-CPH inom snar framtid och har fatt bilden framfor mig att det ar valdigt trangt pa tagen och att det finns stor risk att bli utan sittplats i 2a klass under rusningstrafik. Hur ser det ut i forsta klass? I princip garanterad sittplats?
Yes, I princip garanterad plats i 1klass. Bara när det är totala melt-downs som det kan bli tjockt. Då på grund av att folk utan 1 kl-biljett väller in. Men det är enligt min erfarenhet relativt ovanligt. Jag rekommenderar 1kl, helt klart väl värt den extra avgiften. Du får dessutom tillgång till extravagansen i DSB's lounge på hovedbanegården.
 
Toppen