Senaste nytt

Betalade rabatterad ekonomi - fick ändå economy-extraplats

Normandie

Medlem
Hejsan.
Flyger imorgon med SAS i bokningsklass M. När jag nyss checkade in via nätet fick jag ändå plats 4D vilket vad jag förstår är economy plus säten hos SAS.
Är det jag som har fått om bakfoten att de främre raderna är för economy extralresenärerna eller hade jag bara tur med placeringen?

Normandie
 

henrik l

Medlem
Tror att du bara hade tur. Flög LIN-ARN med familjen på påskafton och hamnade med alla på rad 4. Saknar status och biljetten var mycket billig, så där var det bara slumpen.
 

twiggs

Medlem
Kan också vara så att Business och Economy Extra inte täcker mer än tre rader ihop, varför Monkey börjar vid rad 4.
 

Stefan62

Medlem
Hejsan.
Flyger imorgon med SAS i bokningsklass M. När jag nyss checkade in via nätet fick jag ändå plats 4D vilket vad jag förstår är economy plus säten hos SAS.
Är det jag som har fått om bakfoten att de främre raderna är för economy extralresenärerna eller hade jag bara tur med placeringen?

Normandie

Jag har också haft biljett i bokningsklass M och fått plats 1C - på den flygningen, en lördagskväll, fanns ingen C eller Y-passagerare.
 

agehall

Medlem
På shorthaul är sas väldigt flexibla med konfigurationen av kabinen. Och så skiljer det i praktiken ingenting på sätena längst fram och de längst bak - det är bara servicekonceptet som skiljer de olika klasserna åt.
 

MarcusC

Medlem
Hejsan.
Flyger imorgon med SAS i bokningsklass M. När jag nyss checkade in via nätet fick jag ändå plats 4D vilket vad jag förstår är economy plus säten hos SAS.
Är det jag som har fått om bakfoten att de främre raderna är för economy extralresenärerna eller hade jag bara tur med placeringen?

Normandie

Var rad4 första raden du kunde välja? Isåfall börjar economy med största sannolikhet där. På vissa flyg har SAS som nämts kanske 1 rad business och en rad extra. Så troligen hamnar du i vanliga "P-klass" ekonomi.
 

Berrsus

Medlem
Jag flög LIN-ARN förra veckan och satt på rad 2 med Economy-biljett. Det var endast en rad med Economy Extra och ingen med Business på den flighten.
 
Toppen