Senaste nytt

Biljett till Seoul i premium ekonomi eller business

tobbe88

Medlem
Ska flyga till Seoul i november. Vet in några bra erbjudande dit i premium ekonomi eller business? Har sett att Aeroflot säljer business för lite under 15000. Ska jag satsa på Aeroflot?

Med vänlig hälsning, Tobias
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, tobbe88!

Personligen skulle jag satsa på Aeroflot både av egen erfarenhet och av Jacobs resereportage.
 

sungtae

Medlem
Finns med Air France via CDG i C för 17,700SEK fast då utgår resan från Spanien... ex. MAD/BCN
Men då kan man även välja KE med AF-nummer.

eller
TK via IST för ca 19,400SEK ARN-IST-ICN
 

tobbe88

Medlem
Tack!

Okej. Har sett bilder på turkish airlines comfort class samt att turkish är staralliance medlem vilket gör att jag samlar poäng på mitt eb-kort (har bara basic). Vet dock inte om de flyger med deras 777 dit?

Frågor som en nybörjare har:
Men jag kanske få skaffa flygning blue så jag kan börja samla där med? Har som sakt ett eb kort och flyger med SAS typ 15-20 gånger om året. Ska man satsa bara på en aliance som star aliance eller flera?

Med vänlig hälsning, Tobias
 

sungtae

Medlem
Okej. Har sett bilder på turkish airlines comfort class samt att turkish är staralliance medlem vilket gör att jag samlar poäng på mitt eb-kort (har bara basic). Vet dock inte om de flyger med deras 777 dit?

Nej det gör dom tyvärr inte utom i undantagsfall vad jag har sett.
 

Dr. Miles

Expert
Okej. Har sett bilder på turkish airlines comfort class samt att turkish är staralliance medlem vilket gör att jag samlar poäng på mitt eb-kort (har bara basic). Vet dock inte om de flyger med deras 777 dit?
Nej, tyvärr Turkish Airlines använder Airbus A340 till Seoul och det planet inte har Economy Comfort class.

Frågor som en nybörjare har:
Men jag kanske få skaffa flygning blue så jag kan börja samla där med? Har som sakt ett eb kort och flyger med SAS typ 15-20 gånger om året. Ska man satsa bara på en aliance som star aliance eller flera?
Om man måste betala rejäl överpris för att hålla sig till en allians är det nog inte så bra deal. Jag tror att de flesta i det här forumet är medlem på olika FFP i olika allianser.
 

henrik l

Medlem
Aeroflot verkar vara mest prisvärt. Men har du restriktioner via jobbet, så ska kan du utnyttja BA's rea nu, knappt 11 000 kr T & R fr ARN/GOT. Du flyger ARN/GOT-LHR-HKG-ICN, sista biten med Cathay. Resan ger dessutom 260 Tier points, vilket är en bra grundplåt för silvret (600 TP). Är du riktigt galen (i likhet med undertecknad:D) skulle jag banka in ett tier point run ICN-HKG-CGK med Cathay i Business för runt 8 300 kr, så får du 360 TP till och har BA-silver när du kommer hem:cool:

Här kan du läsa om ett TP-run med Cathay.
 

Alx

Medlem
TK:s A340 är av egen erfarenhet generellt sett riktigt sunkiga ombord i Biz... Tyvärr... Jag skulle nog ha valt något av de andra bolagen på den sträckan.
 

Randy Marsh

Medlem
Det ser ut som att TK flyger med 777 till Seoul två gånger i veckan (utresa från ARN tisdag eller fredag) fram till slutet av oktober, efter det är det 343 som gäller. Det går dock att resa med TK Comfort Class till PEK eller PVG och sedan köpa en separat economy-biljett till ICN, då kommer du ned i ett totalpris på kanske 10 000 SEK. Men om det inte är så viktigt att spara några tusenlappar eller att hålla sig till star alliance så hade jag valt Aeroflot, det blir ju betydligt mindre krångligt än att köpa separata biljetter och ger bättre komfort.
 
Last edited:
Toppen