Senaste nytt

Eurobonus Amex 50% rabatt när man shoppat 150 000 kr inom 12 månader

joemume

Medlem
Som jag förstått det så gäller den vid 1 tillfälle, för max. 2 passagerare och enbart på SAS-metall, så vill du nyttja dina EB-poäng för vidare transfer från SAS-hubbarna så behöver man boka en extra biljett (tyckte dock att jag läste i en annan tråd (där Roger gjort ett inlägg) att man kunde kombinera de två biljetterna på samma PNR.
 
Hej,

alltså detta gäller just nu:

SAS EuroBonus American Express® Card
• Inköp för 100:- ger 20 EuroBonus Extrapoäng
• 6 000 Extrapoäng i startpremie
• 50% poängrabatt på en bonusresa om du handlar för 150 000:- under ett kalenderår. (Alltså bara en resa med 50% poängrabatt.)
• Ingen årsavgift 1:a året, därefter 1000:-/år
 

Malu

Medlem
Bara för att komplettera tråden så kopierade jag alla villkor direkt från AMEX;

"Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien till vilken SAS-destination som helst i hela världen. När du som SAS EuroBonus American Express® Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig i 12 månader från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa och kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för enkelresor eller ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per år. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år."

Samma villkor enligt SAS;

"*Förmånen innebär 50% poängrabatt för upp till två personer på en EuroBonus-resa med SAS från Skandinavien till vilken SAS-destination som helst i hela världen. När du handlat för 150 000 kronor med ditt kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Förmånen är giltig i 12 månader från brevets utskriftsdatum. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet gäller för en tur-och-retur EuroBonus-resa där utresa och hemresa sker i samma klass, och kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer. Erbjudandet gäller ej för enkelresor eller ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan endast erhållas en gång per kalenderår."

Intressant är att de skiljer sig åt något: På AMEX site så står det inte något om att utresa och hemresa ska ske i samma klass. Kanske det går att komma runt den begränsningen...
 

Mikael

Medlem
Om jag tolkar detta rätt så är det i princip vanliga Eurobonus-regler som gäller (möjligen med undantag av det måste vara i samma klass), dvs open jaw borde vara tillåtet?
 

sunkan

Medlem
När jag bokade min bonusresa med 50% rabatt så var både dit och hemresan tvungna att vara i samma klass. Tycker det är en väldigt bra förmån. Synd bara att SAS har lite dåligt med (för mig) lockande destinationer!

Mvh

Christian
 

Axelzon

Medlem
När jag bokade årets resa var jag själv inte resenär, så förmodar att du kan bka vem som helst, precis som med dina vanliga EB points.
 

campaigner

Medlem
De specificerade reglerna på SAS och AmEx hemsidor lämnar två frågor öppna:
1. Vad menas med "SAS-destinationer"? joemume skriver ovan att det måste vara SAS-metall, vilket i så fall besvarar frågan.
2. Vad menas med att "förmånen är giltig i 12 månader"? Räcker det med att bokningen görs inom 12 månader? Räcker det med att utresan sker inom 12 månader? Eller måste hela resan vara avslutad inom 12 månader?

Någon som vet?
 
Toppen