Senaste nytt

Marriott Look-No-Further (LNF) garanti

JacobGBG

Medlem
En av de mest användbara delarna av Marriott är deras förmånliga Look-No-Further (LNF) garanti. Detta innebär att om man hittar en bättre "rate" inom 24h från det man bokat ett rum hos något Marriott-hotell (tyvärr inte Ritz-Carlton eller Execustay) så matchar Marriott denna rate samt drar av ytterligare 25%. Många Online Travel Agencies (OTA) har liknande Best rate guarantees men efter att ha nyttjat LNF ett flertal gånger så upplever jag ingen annan som lika no-nonsense och effektiv samtidigt som man får poäng och full natt-credit mot status.

För tillfället så har jag t.ex. en reservation på Marriot Clearwater beach för $145/natt medans officiell rate är $229/natt.
 

JacobGBG

Medlem
En av de mest användbara delarna av Marriott är deras förmånliga Look-No-Further (LNF) garanti. Detta innebär att om man hittar en bättre "rate" inom 24h från det man bokat ett rum hos något Marriott-hotell (tyvärr inte Ritz-Carlton eller Execustay) så matchar Marriott denna rate samt drar av ytterligare 25%. Många Online Travel Agencies (OTA) har liknande Best rate guarantees men efter att ha nyttjat LNF ett flertal gånger så upplever jag ingen annan som lika no-nonsense och effektiv samtidigt som man får poäng och full natt-credit mot status.

Jag citerar mig själva för att ge ytterligare ett exempel på hur outstanding Marriotts Look-No-Further garanti är.

Marriott hotel name: The Algonquin Hotel Times Square, Autograph Collection
Check-in date: 4/x/13
Check-out date: 4/x/13
Marriott rate reserved: $599
Better rate found: $232
New rate: $173.82

En besparing på över $400/natt med andra ord (över $2000 för hela vistelsen). För New York så är detta ett otroligt kap! Det kan väl tilläggas att jag skulle aldrig reserverat detta boende om jag inte kände till en LNF rate innan men orginalreservationen var fullt avbokningsbar så jag riskerade ingenting
 
Jag citerar mig själva för att ge ytterligare ett exempel på hur outstanding Marriotts Look-No-Further garanti är.
Jag tror att det blir lite svårt att köra detta spel om man kan inte alla detaljer kring Marriott. För det kan ju hända att man bokar ett rum med riverview för $500 och sen plötsligt upptäcker att LNF eller Hotwire bokningen är för en citiview rum. Hur säkerställer man sig då?
 

jumbooze

Medlem
Jag tror att det blir lite svårt att köra detta spel om man kan inte alla detaljer kring Marriott. För det kan ju hända att man bokar ett rum med riverview för $500 och sen plötsligt upptäcker att LNF eller Hotwire bokningen är för en citiview rum. Hur säkerställer man sig då?

Det är väl samma spel som alla andra, typ Hilton garanti och liknande? Risker med rumstyper (river vs. city) gäller alla garantier väl?
 

JacobGBG

Medlem
Jag tror att det blir lite svårt att köra detta spel om man kan inte alla detaljer kring Marriott. För det kan ju hända att man bokar ett rum med riverview för $500 och sen plötsligt upptäcker att LNF eller Hotwire bokningen är för en citiview rum. Hur säkerställer man sig då?

Alltså, du måste ju kunna hitta ett prisexempel på motsvarande rum som du bokat. Fixar du bara det så är det grönt.
 

Cornelius

Medlem
Det är väl samma spel som alla andra, typ Hilton garanti och liknande? Risker med rumstyper (river vs. city) gäller alla garantier väl?

Alla har samma spel men allas spel är ABSOLUT INTE lika generöst. Ofta måste man bråka, även om man har bokat rum med samma villkor. Marriotts verkar vara av de bättre.

Jag tror att det blir lite svårt att köra detta spel om man kan inte alla detaljer kring Marriott. För det kan ju hända att man bokar ett rum med riverview för $500 och sen plötsligt upptäcker att LNF eller Hotwire bokningen är för en citiview rum. Hur säkerställer man sig då?

Om man kan få godkänd LNF rate med Hotwire som prisreferens, då börjar vi prata generöst!
 

Magino

Medlem
Marriott rate reserved: $599
Better rate found: $232
New rate: $173.82

En besparing på över $400/natt med andra ord (över $2000 för hela vistelsen).

Vill inte förstöra glädjen i detta men i min värld har du inte sparat $400 per natt utan endast $50 per natt. I vilket fall var det grymt bra men jag var bara tvungen :)
 

JacobGBG

Medlem
Vill inte förstöra glädjen i detta men i min värld har du inte sparat $400 per natt utan endast $50 per natt. I vilket fall var det grymt bra men jag var bara tvungen :)

Ja och nej, om jag vill ha poäng och krediterade nätter så har jag sparat $400. Men visst hade jag aldrig genomfört en bokning med orginalpriset. Dessutom var siten där jag hittade den bättre raten väldigt suspekt!
 

JacobGBG

Medlem
Jag skulle kunna vända på det hela... Om någon hittar ett hotellrum för $174 i NYC denna tidsperiod för motsvarande standard på hotell får ni hemskt gärna säga till! ;) Allt är avbokningsbart så jag är inte oäven för att ändra mig!
 
Toppen