Senaste nytt

Erbjuden statusuppgradering!

011430121

Medlem
I maj kom det ett brev från BW där de skrev, om jag bodde en natt till så skulle jag återigen bli Diamondmedlem
Jag måste erkänna att jag trodde jag var det på Life Time, har de senaste åren behållt detta fast jag bara bott några nätter per år hos BW.
Har trott att jag har läst på BC att man kunde bli det, bodde mycket på BW under 00 talet.
Bodde en natt på BW i juni, men inte fick jag tillbaka Diamodstatusen.

Bokade några BW nätter och ringde till BW och sa att jag fått brevet men att jag har kastat det, efter 10 sekunder så hade han sett att brevet var utskickat och jag hade bott en natt.
Du är nu åter Diamond sa han och hoppades på att jag skulle få många förmåner med det framöver.
När jag lade på, kom tanken var han ironisk?
Vilka förmåner får man som Diamond?
 
Jag fick samma brev. Har inte bott på BW på flera år mem ändå fått behålla Diamond. Det känns lite desperat att skicka ut ett brev med att om jag bara bor en enda natt på BW i är så blir jag Diamond igen...

Men ang förmåner: jag har då aldrig märkt av någon uppgradering vad jag minns (kan ha fel)

Enligt webbsidan är förmånerna för Diamond:

  • Uppgradering av rumstyp3
  • Välkomstgåva*
    Dryck & snacks
    125 SEK Voucher (bar/restaurang)2
* Välkomstgåva (dryck/snacks/voucher/) kan bytas mot 500 extra poäng..

2Voucher med restaurangrabatt får du på alla våra hotell i Sverige och Norge. OBS! Gäller ej Sure Hotel och Sure Hotel Collection.

3Uppgradering sker i mån av plats, i de fall hotellet är fullbokat vad gäller högre rumskategori än den bokade är uppgradering ej möjlig.

Best Western Hotels and Resorts - Hotell med förmånligt lojalitetsprogram

”Bli medlem i Best Western Rewards - utsett till ett av hotellbranschens bästa lojalitetsprograM”

Oklart vem som har utsett till bästa program...
 

intuition

Medlem
Jag var diamond (matchad), men blev nedgraderad förra året. Fick också erbjudandet om att uppgraderas igen efter 1 natt. Funderar dock på att se om de vill matcha mitt Nordic Choice platinum till ett Diamond select.
 

rvarttinen

Medlem
Fick också detta brev ... bokat ett par nätter om ett par vecor i Kalmar, så jag torde få "tillbaka" min Diamond-status.
 

Ledstripe

Medlem
Tycker nästan att detta verkar lite desperat från BW´s sida. Å andra sidan gäller det att greppa om halmstrån då konkurrensen är stentuff.

Vet inte om andra kedjor brukar köra med samma typ av upplägg och mailutskick?
 
Toppen