Senaste nytt

Har SAS höjt priserna på ungdomsbiljetter?

Palazzi

Medlem
Jag uppmärksammade idag att priserna på ungdomsbiljetter för ca 8 mån framåt ligger 15-20% högre än för bara någon vecka sedan. T.ex så kostar ARN-MXP nu ca 900kr istället för ca 700kr, som det tidigare kostat. Sista Minuten-biljetter för ungdomar på samma sträcka kostar nu motsvarande vad en vanlig ungdomsbiljett tidigare kostat. Jag tittade även på andra sträckor och observerade samma fenomen...

Någon annan som lagt märke till detta?

Ska tilläggas att ungdomsbiljetterna på ARN-MXP/LIN nu är ca 600kr dyrare T/R än SAS vanliga lågprisbiljetter.. Har bolaget uppmärksammat att många krediterar sina miles från ungdomsbiljetter till andra bonusprogram kanske?
 

Dr. Miles

Expert
SAS skrev:
Published 01JUN12

Decrease of Youth fares and adjustment of Last Minute Youth fare within SE

For sale and travel on/after 01JUN12 Youth fares within Sweden will decrease and at the same time Last Minute Youth fares will be adjusted.
Jag tolkar "adjusted" som "increased"... Men och andra sidan detta gäller endast inom Sveirge.:confused:
 

Palazzi

Medlem
"Decrease of Youth fares.."

Det verkar inte heller stämma:confused: Dock är det som sagt resor inom Sverige som det skrivs om... De kanske har höjt resterande priser för att balansera.
 

Jonas C

Medlem
Till tyskland har man höjt priserna. ARN-FRA kostar nu 699 istället för 499 som tidigare. Övriga destinationer är oförändrade.
 

Palazzi

Medlem
Till tyskland har man höjt priserna. ARN-FRA kostar nu 699 istället för 499 som tidigare. Övriga destinationer är oförändrade.

Det var faktiskt just på sträckorna ARN-MXP & ARN-FRA som jag kollade (även på FCO, men där finns aldrig sista minuten).

Det verkar alltså bara vara vissa sträckor som utsatts för prishöjningen... För min egen del var det synd att det skulle drabba just ARN-MXP. För 1.800kr T/R i Ekonomiklass finns det andra roligare alternativ...
 

Henry

Medlem
Jag betalade 806 kr till FRA för min ungdomsbiljett i lördags. HEL verkar de ha justerat lite, betalade 588 i april och 519 i maj.
 

SK1989

Medlem
Observerade också detta härom dan! Ungdom på inrikes verkar kosta 399 nu, vilket är vad en sista minuten gjorde tidigare! Trevligt! :)
 
Toppen