Senaste nytt

KLMs vintertidtabell Linköping-Amsterdam

marbe166

Medlem
Hej,

Jag noterar att KLM ändrar tidtabellen för LPI-AMS vid skiftet i oktober. KL1180 avgår kl 14:20 istf 17:10 vilket gör att man bara kan jobba halvdag (i Östergötland) innan man måste dra till flygplatsen, plus att transfertiden i AMS ökar med 2 h 50 min till många destinationer (ex. CGN), alltså en försämring. Eller kan man hoppas på att KL1181-KL1182 dyker upp i ungefär samma tidsläge som KL1179-KL1180 har idag? :)

MVH,
Martin
 
Har också noterat att det gör weekendresor inom Europa lite mer komplicerade. Alternativet till halvdag är då att ta fakirflyget KL1178 på lördag morgon (06:05 på vintersäsongen). Fördelen är att långflyg till AMS som landar på förmiddagen kan få en anslutning till LPI redan 11:55 med KL1179.

Ser ingen större sannolikhet för att det skulle öppnas en tredje tur inom den närmaste tiden i alla fall.
 

marbe166

Medlem
Nu när jag gör en ny sökning för avgångar i vinter så är dock tiderna tillbaka till de tidigare (KL 1179 avg 1445, KL1180 avg 1710), så det verkar ju bra, men frågan är om det kommer ändras igen? Jag kommer fortsätta bevaka...
 

marbe166

Medlem
Jag pratade med en kollega nyss som hade pratat med personalen på LPI om detta och det har varit kraftiga reaktioner, vilket gjorde att de ändrade tillbaka.
 

lnixon

Medlem
Hm, jag föredrar iofs att komma fram tidig kväll snarare än sen kväll vid resor inom Europa, så en tidigare avgång hade inte gjort mig så mycket.
 

nilsson

Medlem
Och jag märkte att det bytt tillbaka till Embraer efter en liten utflykt med Fokker 70 under sommaren. Dubblet bra, då E190 flyger snabbare och parkerar oftast vid terminalen.
 
Toppen