Senaste nytt

Bra biljett Stockholm-Ibiza Tisdag-Torsdag/Fredag

jurgenb

Medlem
Någon som kan hitta en bra och vettig routing ARN-?-IBZ nu på tisdag 28/8 och hem torsdag (30/8) eller fredag (31/8) för en rimlig summa pengar (ca 3000 sek)

vueling har, eller snarare hade när jag tittade för en stund sedan en bra enkel resa för 1500 men som försvinner när man kör enkel resa och kör man retur så är hemresorna på ca 9000 sek.. känns lite sisådär, likaså finns den ej tillgänglig om an tar hemresa 30/8 istället för 31/8.

Tiden är också av betydelse, trippen ovan som bara visas tis-fre går ner eftermiddag, övriga resor landar dagen efter med långt stop over i BCN - ej aktuellt.

Tacksam för kreativa lösningar :)
 

jurgenb

Medlem
Bästa just nu verkar vara DY ARN-CPH-BCN och VY BCN-IBZ samt hem 31/8 med VY IBZ-BCN tätt följt av DY BCN-ARN
 

MarcusC

Medlem
Farbror Ryan då.... Eller AirBerlin via PMI.... ?

Inget med SK till PMI Ovh transfer till IBz,..låter som ett trevligt mini get away..
 

Palazzi

Medlem
Jag hittar iaf ARN-MAD-IBZ för 3200kr T/R med Ibera (MAD-IBZ opereras av något dotterbolag). Priserna verkar vara i paritet med Vueling.

Jag fick för mig att DY flög mellan OSL & IBZ, men det verkar de slutat med (kanske bara för säsongen), annars hade ju ARN-OSL-IBZ varit ok...

Antar att säsongen är slut för resor till IBIZA, alla de stora bolagen verkar sluta med säsongsflygningarna i mitten av Augusti- början av September (lite konstigt, det är väl varmt längre än så??) Air Berlin kostade t.ex 7.500kr!

Förvånansvärt dåligt med skandinaviska flyg till/från IBZ:( : Inget från Sverige, inget från Danmark & inget från Finland. FR från OSL är det som bjuds...
 

MarcusC

Medlem
Jag hittar iaf ARN-MAD-IBZ för 3200kr T/R med Ibera (MAD-IBZ opereras av något dotterbolag). Priserna verkar vara i paritet med Vueling.

Jag fick för mig att DY flög mellan OSL & IBZ, men det verkar de slutat med (kanske bara för säsongen), annars hade ju ARN-OSL-IBZ varit ok...

Antar att säsongen är slut för resor till IBIZA, alla de stora bolagen verkar sluta med säsongsflygningarna i mitten av Augusti- början av September (lite konstigt, det är väl varmt längre än så??) Air Berlin kostade t.ex 7.500kr!

Förvånansvärt dåligt med skandinaviska flyg till/från IBZ:( : Inget från Sverige, inget från Danmark & inget från Finland. FR från OSL är det som bjuds...
Trodde FR flög t Ibiza från Skavsta..men de stänger ju ofta tyst ner ick lönsamma linjer...
 

jurgenb

Medlem
Säsongsavslutningen för alla stora klubbar är denna vecka därav försvinner därefter det stora flertalet besökare till ön kan jag tänka mig och därmed sänks avgångarna drastiskt.

Som öbo har man ju även en trevlig rabatt noterar jag och inget krav på ID eller liknande för att styrka detta (hehe) men nya regler från 1/9 inför tydligen detta.

ARN-MAD-IBZ har jag också hittat men ingen lämplig hemresa enligt "specen" dessvärre...
 

jurgenb

Medlem
Måste tillstå att iberia.com kanske har sämsta flygbokningsmotorn någonsin..
Den visar resor som inte går att boka (antar att det är pga att dom saknar platstillgång) men hur intelligent utformat är detta?

Alt blir att pröva samtliga alternativ som visas för att se vilket som går igenom.. om något alls..
 
Toppen