Senaste nytt

Uppgradera från Air France Premium Voyageur till Affaires (business class)

Agö

Medlem
Jag funderar på möjligheterna kring att uppgradera från Premium Voyageur till Affaires med AF.

Flightinformation:

19OKT2012 CDG-YUL AF342
21OKT2012 YUL-CDG AF347

Bokningsklass A.

Har inte hittat något tydligt svar på om det är möjligt att uppgradera från denna bokningsklass till Affaires men jag får känslan av att detta är möjligt.

Vad jag förstår från följande fil kostar det 16 500 miles att uppgradera från PV till Affaires. Gäller detta även från Kanada till Europa?

https://docs.google.com/spreadsheet...EZRT1hwd1hTOEVtdm5kX1JfR3N1VHc&hl=en_US#gid=0

Någon med tillgång till rätt program som kan se tillgängligheten i Affaires på de aktuella flighterna innan jag ringer AF? Uppskattas.

Tack på förhand för hjälpen!
 

Perra

Medlem
19 okt J4 W9 S9 A9 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 N9 R9 X9 G0 enligt seat map en plats i business bokad
21 okt P9 F9 J9 C9 D9 I9 Z9 W9 S9 A9 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 N9 G0 enligt seat map 10 platser i business bokade
 

agehall

Medlem
Sorry Agö, det är kört. Bokningsklass A är inte uppgraderingsbar - been there done that. Du måste ha W eller S så det spelar ingen roll hur fullt det är på flyget. Möjligen skulle du kunna bli erbjuden en cash-upgrade någonstans, men det är högst otroligt.
 

Agö

Medlem
Sorry Agö, det är kört. Bokningsklass A är inte uppgraderingsbar - been there done that. Du måste ha W eller S så det spelar ingen roll hur fullt det är på flyget. Möjligen skulle du kunna bli erbjuden en cash-upgrade någonstans, men det är högst otroligt.

Ah, det var det! Tack för att du reder ut detta.
 

agehall

Medlem
Ja, tyvärr måste jag vara lite glädjedödare, men så är det. :(

Vi har diskuterat detta rätt ingående i http://www.businessclass.se/air-france-klm-flying-blue/3969-uppgradering-med-poaeng.html och jag har även pratat lite med Karin om detta. Jag tycker det känns konstigt att de har en premium economy-biljett som inte går att uppgradera. Det är inte uppenbart att A är en form av discounted premium economy och ofta är det dessutom väldigt liten prisskillnad enligt min erfarenhet.
 

Agö

Medlem
Ja, tyvärr måste jag vara lite glädjedödare, men så är det. :(

Vi har diskuterat detta rätt ingående i http://www.businessclass.se/air-france-klm-flying-blue/3969-uppgradering-med-poaeng.html och jag har även pratat lite med Karin om detta. Jag tycker det känns konstigt att de har en premium economy-biljett som inte går att uppgradera. Det är inte uppenbart att A är en form av discounted premium economy och ofta är det dessutom väldigt liten prisskillnad enligt min erfarenhet.

Ah, den tråden hade jag av någon anledning missat (hur man nu kan lyckas med det när den är synnerligen klargörande). Vi köpte ju biljetterna under PV-rean så förståeligt att det finns vissa begränsningar. Det får bli nästa gång - har uppenbarligen mkt att lära när det gäller AF ;)
 

nilsson

Medlem
Sedan kan man ju tycka att KLM/AF borde vara mycket tydligare på vad man kan göra med biljetterna och ge bättre filter för att välja bokningsklass. Jag kan å andra sidan förstå att man inte vill visa klasserna i deras web-UI för att undvika förvilla vanliga resenärer, medan vi kan titta i flightmatrix.
 
Toppen