Senaste nytt

Premium economy till Australien

ACervin

Medlem
Dag att bege sig söderut till Brisbane från Köpenhamn. Min nya arbetgivare mumlar som vanligt lite otydligt när det gäller ersättning. Tänkte därför för säkerhetskull att sondera premium economy biljetterna.

1. Air France Premium Economy är klart billigast ca 16 000 ToR. Efter Singapore är det Qantas premium economy kabin. Någon som har erfarenhet av service och stol på dessa 2 bolag?

2. Premium economy inom Star Alliance blir förhållandevis dyrt, (det blir väl i C efter BKK)

Men vilken premium economy är att föredra från CPH? SAS eller Thai?

Tacksam för synpunkter från erfarna resenärer
 
Jag har varken provat QF (Qantas) eller AF (Air France) PE. Däremot SAS vilket jag tycker är helt ok. Stolen är en mellanting mellan economy stolarna samt SAS gamla business stolar. Du har bra med benutrymme samt ben/fotstöd. Fria drinkar till maten (dock ej champagne).
Beroende på vilken konfig. Thai flyger med till BKK från CPH kan det ju hända att du får flyga i deras "vanliga" C klass stolar vilket är ett rejält lyft.

Annars tycker jag att Qantas är grymma. Har bara flugit med dem 1 gång och då var det i economy, men bästa economy long haul måste jag säga. Är du dessutom Oneworld medlem blir det ju naturligtvis mer poäng.
 

Zoogian

Medlem
kolla med något resebolag med Thai via ARN, (kanske gäller samma sak från CPH), men du kan med lite tur får Premium Economy + Business till Australien för drygt 20000 kr...
 

AABack2ARN

Medlem
Har flugit QF Premium Economy några gånger och är mycket nöjd med den. I synnerhet ombord på A380:n. Gott om plats, tyst kabin längst bak på övre däck. Härlig personal och fantastisk service. Bra mat och gott vin. Kan du boka nödutgångsplatserna så har du mer plats än Business (utom stolen så klart)

Deras 747:eek:r är lite äldre och kanske inte samma fantastiska upplevelse men absolut ok.
 

ACervin

Medlem
kolla med något resebolag med Thai via ARN, (kanske gäller samma sak från CPH), men du kan med lite tur får Premium Economy + Business till Australien för drygt 20000 kr...

Jag hade hoppats på det. Är ett bra deal speciellt som det blir business efter BKK. Men tyvärr kan man bara vara borta 4 veckor vilket inte räcker för mig.

Verkar som QF överlag presterar bra. Har tyvärr inte lyckat boka dem från Köpenhamn. Kanske en resebyrå kan hjälpa till.
 

ACervin

Medlem
Det är 7000 kronor billigare än näst billigaste businessbiljett till BNE som är Finnair ihop med Cathay för 31 500. Sedan du tipsade om den biljetten för någon månad sedan har jag haft den i tankarna. Tyvärr så verkar den här Air Berlin combon populär så priset på mitt ganska närliggande avresedatum har gått upp till totalt 26 800 SEK ToR. Fortfarande dock bra.

Det beror på din budget men annars finns det Air Berlin&Etihad Airways combo fare.
http://www.businessclass.se/deals/5...stralia-t-r-air-berlin-etihad-24-400-sek.html

Max stay är upp till ett år och ombokningsbar mot avgift(240 EUR).
 

ACervin

Medlem
Ha ha. Nej arbetsgivaren är faktiskt Australisk. I samband med anställningsintervjuen så betalade dom business ToR. Flög SQ den gången.
 
Toppen