Senaste nytt

Dusch på Shanghai Pudong (PVG)? Resa med SAS och EBG

Zoogian

Medlem
Hej, jag kommer nästa lördag resa från PVG med SAS, efter att ha åkt tåg och tunnelbana i värmen och undrar om det finns några dushmöjligheter på Pudong innan avresa?

Någon som vet? läste om Air China lungen och de hade EJ dusch...
 

xtrem

Medlem
Jag har för mig att "First Class Lounge no69" har dusch. Vet dock inte vilka bolag som har den, PP funkar dock.
Även Shanghai Airlines lounger har dusch.
 

Tjaeng

Medlem
Öh... Jag rekommenderar dig starkt att inte åka tunnelbana (linje 2 ) hela vägen till Pudong. För det första så tar det en evighet, och för det andra så är det alltid tågbyte involverat trots att det nominellt sett är en linje hela vägen ut. 50RMB för Maglev från Longyang Rd. är värt pengarna om man inte vill ta taxi.
 

Zoogian

Medlem
japp, jag tänkte ta Line 2 + Maglev, verkar vara ok. vill inte utsätta mig för att sitta i trafiken...

insåg igår att Bullet train INTE gick från Pudong, liten miss från min sida... men bra att Shanghai Airlines lounge har dusch, då känner jag mig lite mer lugn inför hemresan ;)
 

Miljon3

Medlem
Dusch på Pudong i Shanghai? resa med SAS och EBG

Var i Shanghai airlines loungen i juli ingen dusch som jag såg men det kanske finns en väl dold.
loungen brukar vara full och oftast så finns det ingen privat plats
 

Dr. Miles

Expert
Får man rabatt även på väg in till stan? Jag har tänkt ta maglev + något mer när vi ska dit i höst...
Jag har inte testat själv då var jag aldrig bråttom att åka till stan.
Men det står att man får rabatterad pris 40 CNY(ordinarie pris 50 CNY) om man presenterar flygbiljett/e-ticket kopia som strycker att du flyger samma dag.
 
Toppen