Senaste nytt

Bästa Diners Club Lounge i Singapore?

Kommer ha ett par timmar i SIN i oktober. Kollade vilka lounger som man har access till med Diners och såg följande:

Ambassador Transit Lounge (T2)
Ambassador Transit Lounge (T3)
SATS Premier Club Lounge T1
SATS Premier Club Lounge T2
SATS Premier Club Lounge T3
SATS Rainforest Lounge T1

Fanns också The Skyview Lounge men har min lilla son med mig.

Någon som har koll på dessa? Vilken är bäst? Antar att dom är ganska lika varann med undantaget Rainforest.

Det goaste hade vart någon form av privat bås där man kan vila ett par timmar. Står något om "rest booth" på hemsidan men det är lite oklart vad detta betyder.
 

Kristofer

Medlem
Jag besökte SATS Premier Club Lounge T1 för en månad sedan. Hade bra matutbud, gratis internetanslutning med mera. Vill även minnas att jag såg massagestolar där. Ingen jättefantastisk lounge, men helt OK.

Rainforest ser ballare ut på bilderna. :)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Rainforest lounge tror jag ska vara ganska OK, det är ett flertal större bolag som använder den loungen.

SATS är den allmänna tredjeparts operatören i Singapore, det är bl.a. den loungen man får använda om man är Star Alliance guld och flyger Singapore Airlines i economy class. Har dock aldrig testat någon av dessa.

Ambassador är de som driver de allmänna transfer faciliteterna på Changi, bl.a. transithotellen och swimming poolen i terminal 1.
Har svårt att tänka mig att det ska vara något speciellt ur ett lounge perspektiv, det här är faciliteter som vem som helst kan betala för att få tillträde till.

Jakob, vilken rutt är det du flyger och med vilket flygbolag? Hur långt tid har du på Changi?
 
Flyger med LH GOT-MUC-SIN och har mellan 16 tiden och 20 på Changi. Åker sedan med Jetstar till HKT.

Det är en superbillig economy biljett som tyvärr inte går att göra så mycket med i uppgraderingsväg. Däremot har vi båda EB Diners så det är därför vi är inne och kollar just dessa lounger.

Kanske blir att satsa på Rainforest då. Eller köra lite lounge-hopping och utvärdera i realtid.
 

Dr. Miles

Expert
Flyger med LH GOT-MUC-SIN och har mellan 16 tiden och 20 på Changi. Åker sedan med Jetstar till HKT.

Det är en superbillig economy biljett som tyvärr inte går att göra så mycket med i uppgraderingsväg. Däremot har vi båda EB Diners så det är därför vi är inne och kollar just dessa lounger.

Kanske blir att satsa på Rainforest då. Eller köra lite lounge-hopping och utvärdera i realtid.

Kan man gå mellan T2/T3 och Low cost carrier terminal på Changi flygplats?
 

ACervin

Medlem
Om du har barn med dig skulle jag rekommendera utomhuspoolen. Ta med badbyxor och en plastpåse i handbagaget så klarar de sura badbyxorna sig. Kostar visserligen några kronor att gå in men jag tror inte det rör sig om mer än ca 100 kr. Det är skönt att komma ut och ta ett dopp. Mycket uppskattat i vår familj på den tiden vi bodde Down Under och for fram o tillbaks några gånger om året
 

Jacob

Medlem
Kan man gå mellan T2/T3 och Low cost carrier terminal på Changi flygplats?
Det är jag ganska säker på att man inte kan.

Jetstar kör HKT linan från T1, allafall dom som rullar nu och kommande dagar. Vi verkar ankomma till T2 från MUC.
Verkar som dom byter ganska friskt mellan terminaler på Singapore. När jag passerade Singapore sist skulle vi landat på terminal 2 enligt bokningsbekräftelsen men vi landade på terminal 3.
Jag är ganska säker på att Lufthansa tidigare flygit från terminal 3, men nu står det terminal 2.

Hur som helst är alla terminaler ihopkopplade, det är lätt att ta sig runt både airside (inte som helst kontroller och bra transfertåg) och landside.

Om du har barn med dig skulle jag rekommendera utomhuspoolen.
Poolen är faktiskt riktigt trevlig. Finns t.o.m bubbelpool samt en liten utomhusbar. Kan rekommenderas!
Ligger i terminal 1, i ena änden av tax-free området, en våning ovanför butiksområdet.
 

Jacob

Medlem
Det är en hyfsat stor pool, ungefär vad du kan finna på ett mindre hotell på sydligare breddgrader.

Bubbelpoolen ligger precis vid kanten av den stora poolen, du har utsikt mot plattan på terminal 1 och delar av en landningsbana från bubbelpoolen, vilket är lite fränt.
 
Toppen