Senaste nytt

[Business class] København-Honolulu, T/R 18.500 SEK One World, Star Alliance & Skyteam

Senator

Moderator
Uppdaterat 2013-01-08

Vet ni har talat om BRU-HNL, men priset gäller nu också från CPH från 19 200kr (SEK) med alla 3 allianser




Det här är nog det sjukaste jag har sätt på länge! Börjar med BA/AA/IB sale från Danmark, troligtvis matchat av Star JV och SkyTeam. Jag lägger upp AA/BA/IB sen kollar skillnaderna för *A

[Business class] København-Honolulu T/R, BA/AA ca 18.600 SEK inkl. skatter

CPH-HNL T/R
Flygbolag: BA/AA (vissa flyg med AS) matchas av *A JV
Kabinklass: Business och Första (till HNL)
Bokningsklass: I för internationella flygningar,
Fare basis: I0SALE
Pris: 14.906 kr (SEK) + skatter som uppskattas till 3.700kr
Min/Max stay: natten mellan lör/sön /max 3mnd
Förköpskrav: Måste bokas innan 17 september för resor fram till 30 april, 2013
Stopover: Nej
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: €300
Routing:
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Annan intressant info:
2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
2 FREE IN EUROPE IN EACH DIRECTION.
AND - 2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
1 FREE BETWEEN AA/BA/IB AND AS IN LAX/PDX/SEA IN
EACH DIRECTION
1 FREE BETWEEN AA/BA/IB AND HA IN HAWAII IN EACH
DIRECTION
2 FREE ON AA/BA/IB ONLY IN NORTH AMERICA IN EACH
DIRECTION
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
COMPONENT.

Från CPH är jo Air Canada ett intressant alternativ då "Z" ger 200% på EB och M&M
Fare basis: ZNCZEUW
Pris: 14.906 kr (SEK) + skatter som uppskattas till 3.700kr
Min/Max stay: 3 dagar eller natten mellan lör/sön /max 3mnd
Förköpskrav: 21 dagar innan resan, måste bokas innan 17 september för resor fram till 28 februari, 2013
Stopover: Nej
Barnrabatt: 25%
Återbetalning: Nej
Ändring: €240
Routing: Ja du, här finns det så mycket att välja på då AC och UA flyger till HNL från EWR, ORD, IAH, IAD, DEN, SFO, SNA, YVR, LAX, YYC. Varnar dock att alla flyg med UA bokas i "P" så vill man ha garanterat 200% så är det YYC eller YVR som gäller
Annan intressant info:
5 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION FREE
3 FREE IN AREA 2 IN EACH DIRECTION
2 FREE IN AREA 1 IN EACH DIRECTION
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.
NOTE -
UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE
RECORDS.

Sen finns det DL/AF/KL alternativ också, men det är för någon som kan tänka sig flyga med SkyTeam bidra med :cool:
 

Senator

Moderator
Redaktionen, fixa gärna mitt stavfel med Honolulu i rubriken tack. Tangentbordsdyslexi på en fredag, och exalterat över priset på resan...

EDIT: Tillägg

En sak till, detta är 7.000kr billigare något pris jag har hitta från Stockholm. Jag har spanat på Hawaii i två år, och kollar rätt ofta. Detta är helt enkelt lysande!
 
Last edited:

sungtae

Medlem
Även Eco på Köpenhamn-Honolulu är billigt i alla tre allianserna med priser mellan ca 5,500-6,500kr. Exempelvis med AC via YYZ och YVR i K för 5,400kr
 

niksal

Medlem
AC Z ger endast 100% till EB . Det är endast J som är deras fullpris (motsvarande C för de flesta andra bolag) som ger 200%.
 

Senator

Moderator
[Business class] Deals: Köpenhamn till Honolulu 18.500 SEK OW, *A och ScaryTeam

Ah sorry, niksal. Tänkte från ett M&M perspektiv och har inte full koll på EuroBonus. Kanske bra för EuroBonus medlemmar att kolla vad som gäller på AC med Z, samt alla inom Joint Venture (JV) bolagen UA, LH, LX, OS, och SN med P.

Henke, det stämmer då alla priser mellan Nordamerika är harmoniserade inom JV
 

sembl

Medlem
Det blir många TPs på en och samma resa. Bara LAX/SFO-HNL genererar väl 420TP orkar inte räkna fram resten. 80 För CPH-LHR och LHR-ORD 280.
 

jumbooze

Medlem
Jag hittade även LX (SWISS) i P som enligt EBB ska ge 200% eller iaf minst 1200 i tabellen.

Mest eurobonuspoäng tror jag blir :
Ut CPH - ZRH med SK (då får man 3000 p)
ZRH - SFO ca 5500 miles * 200% blir ca 11000 p
SFO - HNL 2400 miles * 200% (P på United ska ge 200% eller ligger i tabellen för minst 1200 iaf) blir ca 4800 p

Tur och retur bör detta ge: 6000 + 22 000 + 9600 = 37 600
Och då har jag ej räknat med ev EBS eller EBG på CPH-ZRH.

Har jag räknat rätt eller?

Nu ska jag bara studera hur man tolkar "fare rules" :D man kan alltid lära sig mera.
Resande är mer än bara skumpa :D
 

AABack2ARN

Medlem
Bokat och klart med AA (ja jag vet vad vissa av er tycker) samt uppgraderat till F med vouchers över Atlanten.Totalpris 18500 SEK per person. :)
 

Senator

Moderator
Bokat och klart med AA (ja jag vet vad vissa av er tycker) samt uppgraderat till F med vouchers över Atlanten.Totalpris 18500 SEK per person. :)

Måste vara guldläge (eller skall vi säga Platinumläge) om man har Executive Platinum som du, sen köra några SYSTEMWIDE UPGR på ett pris som detta. Överlägset bra deal. Hade även funkat om man var typ 1K på UA
 
Toppen