Senaste nytt

Förslag på 5-stjärniga hotell i Singapore

toer00

Medlem
Hej alla levnadsglada BC.are

Har bokat in en resa till bl.a Singapore i höst inkl. en 5 dagars vistelse
Nu vill jag gärna ha tips på hotell och rumstyp.
Kan förtydliga att det inte är poäng/bonus uttag/intjäning inte finns med i bilden.
Och pris är heller inget att ta hänsyn till.

Skall krav:

- 5 Stjärnor
- Club Lounge inkl Gratis Champagne
- Stor Pool
- Bra restauranger on-site
- Nya fräscha rum, plus 50 m2
- Inte Mandarin Orientel eller Ritz Carlton (har bott där förut och vill prova nytt)

Bör Krav:

- Trädgård
- Balkong / Uteplats
- A la carte frukost inkl. Champagne, färsk pressade juicer och olika type av äggrätter.


Funderar själv på Shang-ri La och står i valet och kvalet mellan ett Deluxe Room i Valley Wing på 52 m2 eller en One Bedroom Suite på 82 m2 på Garden wing (då ingår Horizon Club). Någon som har erfarenhet av bägge dessa rums -och lounge alternativ under senaste tiden och som kan ge lite tips?

Har hört mycket gott om Valley Wing, men samtidigt lockar 82 m2 med balkong eller uteplats (tropiska kvällar), men bara under förutsättning att "Horizon Club" levererar...

Men som sagt även öppen för andra förslag!
 
Last edited:

Alf

Medlem
Jag hänger på din kravbild, förutom champagnekravet, och ser fram mot alla tips eftersom jag har en exakt likadan resa i höst. Jag hade nog valt Shangri-La i Horizon Club om inte priset varit så himla högt. Över budget för en pensionär. Jag har däremot preliminärbokat på Interkontinental och Grand Hyatt där lounge ingår. Just nu lutar det åt Hyatt om inte Shangri-La kommer med något specialerbjudande innan.
 

toer00

Medlem
Jag återupptar denna diskussion och frågar om, Four Seasons - Singapore, totalt nyrenoverad och ser valdigt trevligt ut.
Iofs får jag ge avkall på viss krav, men iom att jag hittat ett bra pris på en Executive Svit och de får i övrigt bra betyg...
Någon som bott där efter renoveringen?

Och hur är omgivningen? Min frun golade shoppingcentret i marian Bay under Sand väldigt mycket...nu bli det väl ION Orchard...?
Någon som vet mer om ION Orchard? och kvalitet på restauranger i närheten av Four Seasons i allmänhet...
 

RobHK

Medlem
Kan bara tipsa om ett annat alternativ, lite annorlunda än "standard" lyxhotellen i Asien. Hotel Fort Canning. Har inte bott i de större rummen, men lite roligt hur detta hotell är beläget, som en oas i staden. Bodde ett par veckor på hotellet för 6 år sedan, tillräckligt länge så att kocken på frukosten kom och frågade mig en av de sista dagarna vad jag gör då jag bodde där så länge :)
 

Alf

Medlem
Ska man inte bo åtminstone en natt på Raffles när man är i Singapore? :)

Jag tror Raffles bara är en turistfälla. Bara jobbigt att byta hotell efter en natt. Kanske ett besök för att inmundiga deras Singapore Sling. Såg att Singapore Airlies serverade denna drink på planet, får börja med att prova den där. Har druckit den i KL men jag tyckte inte den var särskilt bra. Får provas på orginalplatsen för att känna hur den skall smaka.
 

bstark

Medlem
Var inte jätteimponerad av Garden Wing, men kan också haft lite otur. Dock trevlig grönska/trädgård med fiskar etc. Vad jag hört är Valley bättre.
Läget är inte heller direkt super i mitt tycke, om det nu spelar roll.

Har bara käkat på Four Seasons men fick väldigt positivt intryck av servicen där.

Annars är jag lite nyfiken på Fullerton.
Vill man få bra valuta för pengarna kan jag rekommendera Pan Pacific.
 

Jönsson

Medlem
Räcker gott och väl med att gå dit ta en Singapore sling, skala lite nötter och slänga skalet på golvet. :cool:

Har du kollat in https://www.marinabaysands.com
Absolut, Marina Bay Sands är ju spektakulärt på alla sätt och vis. Men en enda natt på Raffles då? Är är en sådan sucker för de där koloniala lyxhotellen. Tänk dig att iförd vit linnekostym få smaska på en Singapore sling medan de gamla mekaniska solfjädrarna i taket sakta vajar fram och tillbaka. :p:D
 
Toppen