Senaste nytt

Tips! Icelandair poäng ---> Finnair Pluspoäng

Dr. Miles

Expert
Personligen skulle jag rekommendera Alaska Airlines Mileage Plan. De är partner med följande flygbolag.

  • Air France
  • Air Pacific
  • American Airlines
  • British Airways
  • Cathay Pacific
  • Delta Air Lines
  • Emirates
  • Era Alaska
  • Icelandair
  • Kenmore Air
  • KLM
  • Korean Air
  • LAN
  • PenAir
  • Qantas

De tillhör inte någon allians men att kunna kreditera Emirates flygningar och kunna boka bonusresa på många kända flygbolag är stort plus.
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Sitter just nu i Saga loungen på Keflaviks flygplats. Kan meddela att även en Eurobonus medlem får poäng med Icelandair. Detta förvånade mig så jag frågade både på nedresan och hemresan och svaret var ja. Tilläggas kan att jag inte bokat med SK prefix.
 

charlesswe

Medlem
Saga Club poäng har mycket värde om man vill boka Alaska Airlines flighter i First.

För 30 000 Saga pöang, som gåt att köpa för runt 2000SEK (20% buy promo), får man en tur retur inom Nord Amerika i First med en stopover tillåtet.
 

lonewolf

Medlem
Jag har över 200 000 poäng i Club Carlson och såg nyss att man kan konvertera över dessa till 36 000 poäng hos Saga Club. Vad tror ni om att man flyttar över och samtidigt köper på sig lite poäng i Saga Club? Vad kan det räcka till ifall man köper 100 000 poäng och man totalt får i hop 136 000 poäng i Saga? :)
 

agehall

Medlem
Behåll dem hos Club Carlsson. Det finns ingen anledning att flytta dem innan du *vet* vad du ska göra med dem om det inte är något speciellt erbjudande. Jag dumpade över en rejäl chunk till US DM när de hade 50% bonus på mile transfers i början av året. Men hade de inte haft bonus hade det inte varit någon idé att göra något. Så länge poängen sitter hos CC har du valmöjligheter och dessa minskar drastiskt när du flyttat dem.
 

Roger J

Medlem
@traveller Eurobonus tjänar man väl endast mellan Skandinavien och KEF? Alltså inte vidare till UK eller USA. Kan vara bra att tänka på...
 
Toppen