Senaste nytt

Melbourne - Skandinavien eller Skandinavien - Melbourne retur

flybob

Medlem
Har en lite annorlunda request. Jag behöver ta mig till Skandinavien från Melbourne Australien men jag kan antingen starta min resa i Australien eller i Skandinavien.
Jag behöver lämna Australien för Skandinavien tidigast 28 september och senast 3 oktober.
Om jag skall starta i Skandinavien behöver detta ske 31 augusti (ej supertidigt från Stockholm då natten spenderasi Köpenhamn) eller 1 september.

Bästa jag hittar är SAS/Etihad från Arlanda till Melbourne ToR eller Thai enkel från Melbourne.
Go nuts.


  1. Varifrån vill du börja din resa? Melbourne, Australien om enkel. Köpenhamn/Göteborg/Stockholm om retur.
  2. Var är din destination? Skandinavien.
  3. När vill/behöver du resa ut?
  4. När vill/behöver du komma hem? 29 september+5 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? (om du är flexibel med hemresedatum)
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst One World, men flexibel. Vill gärna maxa intjänade poäng till SAS/annat S* annars.
  9. Vad är din budget? (per person) AUD$3500/23000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan stanna på resan till Skandinavien om det underlättar.
 
Dette er veldig lett:) Fly med Qatar Airways fra ARN til DOH og videre til MEL. De har verdens beste business class og er en del av OneWorld. Jeg flydde med de for 2 dager siden fra LHR til DOH med A350-1000 og QSuites og det var helt fantastisk.

Nå har prisene på Qatar gått noe opp men du burde klare å få en pris rundt 23k pp
 

flybob

Medlem
Dette er veldig lett:) Fly med Qatar Airways fra ARN til DOH og videre til MEL. De har verdens beste business class og er en del av OneWorld. Jeg flydde med de for 2 dager siden fra LHR til DOH med A350-1000 og QSuites og det var helt fantastisk.

Nå har prisene på Qatar gått noe opp men du burde klare å få en pris rundt 23k pp
Mja, hade det varit tillgängligt för rätt pris, så visst.
Screenshot_20180621-214114_Chrome.jpg
 

flybob

Medlem
Oida, jeg sjekket ikke prisene nå men sist gang jeg sjekket tidligere i år hadde de kampanjer ned mot 16-17000 NOK fra OSL. 69000 er jo grusomt dyrt. Du får melde deg på nyhetsbrevet til Qatar så får du beskjed når de har kampanjer
Hoppas att det kommer kampanj. 69000 är för 2.
 

E.K

Medlem
Om ni kan tänka er att nyttja två kampanjer och att det finns biljetter kvar på era datum så skulle man kunna få ner priset till ca 53.000:- för 2

Först Lufthansa gruppens kampanj till Bangkok och därifrån vidare med Malaysian Airlines som också har kampanjer titt som tätt, och just nu!

Lycka till med sökandet.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Asien T/R, Austrian, Lufthansa, SWISS, 2 för 1, fr 12.900 SEK pp | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Low Priced Malaysia Airlines Business Class Fares ex Bangkok & Phuket Are Back – Great For BA Tier Points !! | LoyaltyLobby

Trots datumet så lever Malaysian kampanjen ett par dagar till!!
 

flybob

Medlem
Det fick bli SAS/Etihad från Arlanda//Melbourne ToR. Är det bäst att signa upp sig för Etihad Guest eller kreditera någon annanstans?
 
Toppen