Senaste nytt

Amex Platinum ger fast track på Arlanda T5 och T2

Konto93

Medlem
Jag har användt fast track 3 gånger hittils (med platinum) men varje gång har dem knapt kollat på kortet eller swipat det. Hur har Swedavia koll på hur många från Amex som använder detta? Någon måste betala för kalaset i slutändan.
 
Jag har användt fast track 3 gånger hittils (med platinum) men varje gång har dem knapt kollat på kortet eller swipat det. Hur har Swedavia koll på hur många från Amex som använder detta? Någon måste betala för kalaset i slutändan.
Ja det kan man verkligen fråga sig. Hoppas det kommer någon form av bättre kontroll. T.ex att de drar kortet i en terminal och ser att det är aktivt. Annars kan man ju skaffa kortet, ha det gratis och avsluta men ändå ha gratis fast track i flera år då kortet på framsidan visar flera års giltighetstid...
 

anjak

Medlem
Jag har användt fast track 3 gånger hittils (med platinum) men varje gång har dem knapt kollat på kortet eller swipat det. Hur har Swedavia koll på hur många från Amex som använder detta? Någon måste betala för kalaset i slutändan.
När jag var där förra veckan så drog han ett streck på papper, antar att det var underlaget om hur många platinum som använt fast track.
 

FrontX

Medlem
Varför är det bara i en av två Säkerhetskontroller som Platinum gäller?. Bodde nyligen på Radisson Sky City inför en tidig flight, och den tid som Fast Tracken skulle spara in, togs ju upp av sträckan det tar att gå genom hela T5 till den säkerhetskontrollen där Platinum gäller
 

Niclas.J

Medlem
Från 1 september blir det Fast Track även på Landvetter, mycket uppskattat! :)
Samma villkor som för Arlanda, dvs +1 för Platinum och +2 för Centurion.
 
Toppen