Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

LarsCph

Medlem
...er det på samme klasse?

Du mener min rejse til Manila? Ja jeg flyver tur/retur København-Singapore-Manila med Singapore Airlines i business class for dkk 18.533. Det er en almindelig SQ Business Lite fare som ikke kan annulleres, men godt ændres mod gebyr. Samme rejse kostede cirka dkk 1.500 mere hos Qatar Airways den dag jeg bestilte.
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Du mener min rejse til Manila? Ja jeg flyver tur/retur København-Singapore-Manila med Singapore Airlines i business class for dkk 18.533. Det er en almindelig SQ Business Lite fare som ikke kan annulleres, men godt ændres mod gebyr. Samme rejse kostede cirka dkk 1.500 mere hos Qatar Airways den dag jeg bestilte.
Undersøg hvad det koster at rejse modsat. MNL har (som HKG) vistnok ingen fuel-surcharge. Jeg har tjent mange penge ved at købe billetter fra HKG eller fra Europa men har skullet positionere mig modsat. Dvs. have 2 retur-billetter kørende samtidigt
 

LarsCph

Medlem
Undersøg hvad det koster at rejse modsat. MNL har (som HKG) vistnok ingen fuel-surcharge. Jeg har tjent mange penge ved at købe billetter fra HKG eller fra Europa men har skullet positionere mig modsat. Dvs. have 2 retur-billetter kørende samtidigt

Tak for tippet - det ser faktisk ud til at Singapore Airlines ikke har fuel surcharge heller fra Copenhagen - min pris ser sådan her ud:

TicketPrice.jpg
 

Zingao

Ny medlem
Har fått en rabattkod som innebär 10% på biljettpriset när man bokar flyg på Qatars hemsida. Problemet är att jag inte får koden att fungera. Ringde till Qatars "Stockholms-kontor" och hamnade hos engelsktalande kundtjänst. Så fort jag sa att jag hade en fråga om en promo code så sa personen att de inte har några promo codes. Jag blev väldigt förvånad och sa att det låter väldigt konstigt då de på sin hemsida har en ruta för just promo codes när man söker flygningar. Personen i luren sa då att jag skulle vänta i luren. Efter ett tag återvänder personen och säger att han nu har pratat med sin chef och att de verkligen inte har några promo codes och att de aldrig har haft några sådana. Jag sa åter igen att jag tyckte det hela lät väldigt märkligt, de skriver ju själva på sin hemsida ut rabattkoder och villkoren för att använda dem. Efter ett tag fick jag en mailadress där jag kunde skicka in en bild på deras egna hemsida så att de får se vad jag pratar om, personen i luren var märkbart irriterad. Väldigt märkligt samtal.
 

QR A319

Medlem
Har fått en rabattkod som innebär 10% på biljettpriset när man bokar flyg på Qatars hemsida. Problemet är att jag inte får koden att fungera. Ringde till Qatars "Stockholms-kontor" och hamnade hos engelsktalande kundtjänst. Så fort jag sa att jag hade en fråga om en promo code så sa personen att de inte har några promo codes. Jag blev väldigt förvånad och sa att det låter väldigt konstigt då de på sin hemsida har en ruta för just promo codes när man söker flygningar. Personen i luren sa då att jag skulle vänta i luren. Efter ett tag återvänder personen och säger att han nu har pratat med sin chef och att de verkligen inte har några promo codes och att de aldrig har haft några sådana. Jag sa åter igen att jag tyckte det hela lät väldigt märkligt, de skriver ju själva på sin hemsida ut rabattkoder och villkoren för att använda dem. Efter ett tag fick jag en mailadress där jag kunde skicka in en bild på deras egna hemsida så att de får se vad jag pratar om, personen i luren var märkbart irriterad. Väldigt märkligt samtal.

Är du bara ute efter billigast biljett med QR så köper du den hos en OTA för bästa pris. Qatarairways.com/whatsoever matchar ALDRIG priserna med sämsta villkoren som de erbjuder internetbaserade resebyråerna att sälja . Jag följer Qatar Airways dagligen och nu är det bara EDEALS619 som gäller. Var flera månader sedan någon rapporterade en kod som kunde resultera i (upp) till 10% rabatt på en value biljett som jag föredrar att betala för. Ofta är de dessutom regionbaserade eller gäller bara utresa från speciell region/land.
Har du lust att skriva ner promokoden? Känner mig rätt säker på att det är någon utgången du kommit över.... Bra flygbolag du väljer i vart fall :)
 

pep

Medlem
Nu har Privilege Club igen lavet store forringelser. I sidste uge (Budapest og i Phnom Penh) naegtedes jeg lounge adgang med mit QR-guldkort. Der er kommet en skrivelse fra QR til alle deres 3rd party lounges 1. juni 2019: "Premium passengers and OW top tiers on non-QR flights shall not be allowed any more to enter QR contracted 3rd party lounges" if travelling on non-QR economy flights. Det betyder f.eks at jeg ikke faar adgang til Amlet lounge i naeste uge hvor jeg rejser med BA fra BLL....Dog virker det stadig hvis det er OW eller QR lounges.
 

Ricci

Medlem
Jag anser att Qatars Qsuite är marknadens bästa businessclass produkt och deras business på 350 och 787 utan Qsuite är också riktigt bra.
Då är det trist att de fortfarande flyger runt med 777-300ER med en config på 2-2-2 som nästan känns som en 90-tals produkt för long haul flights.
Någon som vet om/när det skall byta ut config på deras 777-300ER?
 

Tonton

Medlem
Toppen