Senaste nytt

Hur är business class på American Airlines?

Moderator, du kan flytta denna tråden till där den bäst hör hemma, men jag hittade inget om AA så eftersom detta gäller en codeshare fråga till BA lade jag den här.

Med all kunskap på forumet, så undrar jag om någon har erfarenhet av vad jag kan förvänta mig av att flyga C ifrån Manchester-Chicago?
Har de lie-flat är väl den stora frågan?
Anledning är att jag måste ta mig till STL & via MAN & ORD hittade jag ett väldigt attraktivt pris.

Tack för hjälpen.
 

AABack2ARN

Medlem
Just nu utförs MAN-ORD (AA55) av en 763:a med 2+2+2 i Business. Det är inte lie-flats utan angled lie-flats. Jag tycker de är ok men absolut inte fantastiska. Något bättre än SAS C skulle jag dock säga. Väljer du något av sätena i mitten är du i alla fall garanterad att ingen skall kliva över dig, eller att du behöver kliva över någon.

IFE är en enhet som de delar ut efter start med lite filmer och så. Ingen jättehöjdare kvalitetsmässigt dock.

Jag har för mig att AA55 tidigare har beflugits av en internationell 757:a ett tag vilket jag själv undvikit att flyga med. Antar dock att det är samma typ av säten där men 2+2.
 
Toppen