Senaste nytt

SAS Travel Pass

Hej en i min närhet ska få ett SAS Travel Pass inrikes 12 månader i business class. Jag läste under deras villkor och hittade

"Specialpris för medföljande maka/make/sambo och barn 2-11 år vid resa med SAS.
Medföljande maka/make/sambo måster resa tillsammans med innehavaren av Travel Pass produkten till resans vändpunkt.
Medföljande barn, 2-11 år, måste resa tillsammans med innehavaren av Travel Pass produkten på hela resan"

Vad menas med specialpris egentligen? (antar det går fortare att fråga här, än att skriva till SAS)

Edit: får man Eurobonuspoäng för resor gjorda med kortet?
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Du får inte bara Eurobonuspoäng du får även Guldkort direkt och därmed bl.a. förmånen att trängas med oss övriga i loungen på T4.(OBS ironi)
Visst är det specialpris för medföljande make/maka etc, men det är baserat på biljettpriset i C-klass.
Jag har jämfört med lägsta möjliga ordinariepris flera gånger när hustrun följt med MMX-ARN över week-end och "specialpriset" har alltid varit något högre än lägsta möjliga. Fördelen är väl att hon kan seata sig på rad 1-5 samt högre poängintjäning.
 
Du får inte bara Eurobonuspoäng du får även Guldkort direkt och därmed bl.a. förmånen att trängas med oss övriga i loungen på T4.(OBS ironi)
Visst är det specialpris för medföljande make/maka etc, men det är baserat på biljettpriset i C-klass.
Jag har jämfört med lägsta möjliga ordinariepris flera gånger när hustrun följt med MMX-ARN över week-end och "specialpriset" har alltid varit något högre än lägsta möjliga. Fördelen är väl att hon kan seata sig på rad 1-5 samt högre poängintjäning.

Okej det är alltså så, det var tråkigt. Men tack för svar :)

"Råkade" hitta en tråd om ämnet Travel Pass efter jag gjort tråden, hittade många bra svar där. Så ber om ursäkt att jag gjorde en ny tråd.
 

Nystrom

Medlem
Snappade upp ett rykte om att medföljanderabatten om 50 % kommer att tas bort. Har kollat upp detta och den förmånen försvinner från den 3 maj. Väldigt tråkigt då det för mig är en uppskattad förmån men sannolikt okänd av de flesta eftersom den försvinner med motiveringen att den inte utnyttjas så ofta.
 
Toppen