Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

Konto93

Medlem
Efter att ha tittat på TPG youtubevideo tolkar jag det som att om man har länkat SGP gold till Marriott gold får man se det som en nice perk som har funnits i ca 1,5 år. Det som kommer hända är att man hamnar på nya Gold Elite (så länge man inte har >50 nights). Han bekräftar i videon att Amex platinum fortfarande kommer att matcha även 2019 och då mot Gold Elite.
 

henrik l

Medlem
Nu har förmånerna på de olika nivåerna blivit officiellt bekräftade. Inga jätteöverraskningar, men intressant att se att uppgradering till svit finns med för utvalda hotell som en platinumförmån. En inte alltför vågad gissning är det blir SPG-hotellen som kommer att köra det. Dessutom kommer en "5 Suite Night AwardsTM or Gift Option" när man uppnår 50 nätter. Slutligen skall det bli intressant att se om dom behåller generositeten med dubbla kvalificerande nätter mot slutet på året som Marriott har haft ibland.

Skall dessutom bli intressant att se hur dom hanterar Life Time staus. Utan att ha något på fötterna gissar jag att det är Marriotts gamla nivåer och där man sänker kravet på antal nätter, men lägger till ett krav på ett antal år.
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Som påtalat så är övergången til lounge access från 25 till 50 nätter sannolikt det som svider mest för SPG vänner. För gammalt Marriott folk är det hela oförändrat.

Det bör nämnas att Starwood säljer ut poäng till 35% rabatt inför mergern ($0.08/marriott poäng). Antagligen den bästa deal man kommer få för att köpa poäng på lång tid.
 
Som påtalat så är övergången til lounge access från 25 till 50 nätter sannolikt det som svider mest för SPG vänner. För gammalt Marriott folk är det hela oförändrat.

Det bör nämnas att Starwood säljer ut poäng till 35% rabatt inför mergern ($0.08/marriott poäng). Antagligen den bästa deal man kommer få för att köpa poäng på lång tid.

Nu hänger jag inte med. Det har ju alltid varit 50 nätter för SPG dvs Platinum, för att få Comp Lounge access. Sedan så hjälper inte ens Plat på vissa hotel då det till syvende och sist är de som bestämmer. Jag har bott på några som Ambassador och blivit nekad lounge :)
 

mha321

Medlem
Nu hänger jag inte med. Det har ju alltid varit 50 nätter för SPG dvs Platinum, för att få Comp Lounge access. Sedan så hjälper inte ens Plat på vissa hotel då det till syvende och sist är de som bestämmer. Jag har bott på några som Ambassador och blivit nekad lounge :)
Det blev väl 25 nätter tillfälligt, eftersom spg gold blev marriott gold som får lounge. Men det är ju bara sedan programmen började slås ihop.

Däremot kunde man ju kvalificera på stays och nå dit betydligt snabbare så.
 
Det blev väl 25 nätter tillfälligt, eftersom spg gold blev marriott gold som får lounge. Men det är ju bara sedan programmen började slås ihop.

Däremot kunde man ju kvalificera på stays och nå dit betydligt snabbare så.

Kvittar väl. Har du guld i SPG har du ingen lounge. Nu när du blir "marriot" har du likväl inte lounge som guld (spgare) så jag ser inte försämringen.
 

mha321

Medlem
Kvittar väl. Har du guld i SPG har du ingen lounge. Nu när du blir "marriot" har du likväl inte lounge som guld (spgare) så jag ser inte försämringen.
I det tillfälliga programmet så mappar spg gold (25) till marriott gold (enligt gamla standarden) och då får du lounge. När programmen slås ihop på riktigt tappar du loungen igen på 25 nivån, så du är tillbaka på startpunkten.
 

jerixon

Medlem
SPG PLAT går nu få på 25 stays.
Ska man kvala på nätter är det mer :)

Som påtalat så är övergången til lounge access från 25 till 50 nätter sannolikt det som svider mest för SPG vänner. För gammalt Marriott folk är det hela oförändrat.

Det bör nämnas att Starwood säljer ut poäng till 35% rabatt inför mergern ($0.08/marriott poäng). Antagligen den bästa deal man kommer få för att köpa poäng på lång tid.
 

taxvalp

Medlem
Hade tidigare Marriott Gold Elite via Amex Platinum (genom SPG Gold) men det står nu Platinum Elite i appen. På andra bloggar har det påståtts att vi som fått Marriottstatus på detta sätt inte ska få Platinum Elite i det nya systemet men det ser alltså ut att vara fel info. Generöst!
 
Toppen