Senaste nytt

Vad gör ni med era amenity kits?

Tjaeng

Medlem
Jag har tidigare läst tråden där folk postar upp bilder av mer eller mindre extravaganta amenity kits. När jag tömde ett skåp idag dök denna inte fullt så glamorösa samling upp:

bild.jpg

Om vi för ett ögonblick bortser från eventuell hoarding-sjukdom så tänker jag mig att detta måste bero på att SAS amenity-väskor inte går att använda till något vettigt (skopåsen på Eco Extra är la okej, men jag har redan en hel trave sådana...) sedan C-kittet började förpackas i det dära filtmaterialet. Men så törs man ändå inte slänga krafset eftersom det är en del av, eller t.om det enda som finns kvar av, något som man betalat mycket pengar för och ev förknippar med goda minnen. Inte för att några specifika minnen dyker upp i mitt huvud när jag ser andra kittet från höger överst...

Tips om användningsområden för förpackningar/engångsgrejorna som blivit över mottages tacksamt. Dela gärna med er av egna erfarenheter/bilder.
 

agehall

Medlem
Jag lägger dem på hyllan. Och ger bort en del till min fru i "present" :) Fråga mig inte vad hon gör med dem... Bäst gillar hon dock KLMs kit.

Du får gärna lägga upp en bild av economy extra kittet i den andra tråden. Jag trodde jag hade ett sådant, men jag har inte hittat det än.
 

Malu

Medlem
Filtväskan fungerar utmärkt att ha trafos och diverse laddare och sladdar i. Både hemmavid och på resa.
De lite mer lyxiga väskorna återanvänder jag eller någon annan familjemedlem som weekend-necessärer.
 

jth

Medlem
Jag läste en liknande tråd på flyertalk för ett tag sedan. Då donerade folk sina överblivna amenity kits (engångstandborstar etc) till övernattningsboende för hemlösa. Nu var nog detta mest amerikaner som svarade så förhållandena är väl något annorlunda,men jag antar att de är tacksamma för amenity kits också.
Jag har själv ett antal av skopåsarna från Economy extra, så de gillar jag. Ett antal engångstandborstar ligger hemma och skräpar, jag brukar ta med de till jobbet om man behöver gnugga lite extra nångång :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tjaeng

Medlem
Öh... det verkar som att jag någon gång organiserat upp det hela lite och sen glömt det. När jag öppnade ett av Business-kitten såg jag att den var fullproppad... med nio stycken SAS-sovmasker (varav endast en med texten "Genius at work") och oräkneligt antal öronproppar.

Tipset på att lämna innehållet till härbärge el.dyl var jättebra, tack! Fast skopåsarna får de minsann inte. Och det här med att ha laddare osv i filtnecessären var ju också guld.

Då donerade folk sina överblivna amenity kits (engångstandborstar etc) till övernattningsboende för hemlösa. Nu var nog detta mest amerikaner som svarade så förhållandena är väl något annorlunda,men jag antar att de är tacksamma för amenity kits också.

Vi får se, jag bor inte långt ifrån Stadsmissionens härbärge i Stockholm, knallar dit och hör med dem imorgon.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Skopåsarna saknar jag verkligen. Noterade dock att AF återinfört dem i C. Fick en ny när jag åkte till JNB häromveckan.
 

jumbooze

Medlem
Jag har dem om jag får gäster hemma, "oplanerade gäster" som inte räknat med att sova bort uppskattar en uppsättning av tandborste + krämer mm.
 

ALU

Medlem
Perfekt att ta med på fjällvandring (upptäckte jag nyligen...). Minimal vikt och platsåtgång.
 

David

Medlem
Mina har hamnat i en låda i badrummet, alla förutom två CX-kits som agerar fodral till telefonladdare och strömadaptrar på resor samt ett av SAS filt-kit som jag tömt och numera förvarar hotell- och flygbolagspennor i. :)
 
Toppen