Senaste nytt

Någon som provat Austrian Airlines OS839/840 Wien-Dubai?

agehall

Medlem
Någon som testat OS839/840 sedan de började med en LH A340 som wetlease?

Det jag egentligen är intresserad av, är att veta ifall det finns chans att få sitta i F-kabinen om man flyger betald C då de inte säljer F på sträckan.
 

Senator

Moderator
Någon som testat OS839/840 sedan de började med en LH A340 som wetlease?

Det jag egentligen är intresserad av, är att veta ifall det finns chans att få sitta i F-kabinen om man flyger betald C då de inte säljer F på sträckan.

Vet vi med 100% att det är en A340-300 med F, eller att man har en A340-300 utan F? Det finns båda nämligen...
 

agehall

Medlem
Bra fråga. Jag trodde alla deras A340 hade F... Finns det någon lista på vilka som har vad?

edit: Expertflyer visar två rader 1+2+1 längst fram i C-kabinen, markerade som blocked. Så jag antar att de har F-kabin.
 

Jonas C

Medlem
Vad jag har förstått så är A340'n MUC baserad med F klass. Stolarna säljs som C, men kan reserveras av HON/SEN. Besättning + catering är från Lufthansa.
 

agehall

Medlem
Så om jag tar och petar in mitt SEN-nummer i bokningen finns det alltså en chans att jag kan få en av dessa stolar då? Får väl ta och prova. Tänker dock kreditera till EB i slutändan, men om jag byter tillräckligt sent så bör det ju inte vara något problem.
 

Magino

Medlem
Så om jag tar och petar in mitt SEN-nummer i bokningen finns det alltså en chans att jag kan få en av dessa stolar då? Får väl ta och prova. Tänker dock kreditera till EB i slutändan, men om jag byter tillräckligt sent så bör det ju inte vara något problem.

Det är bara att byta i gaten, ska inte vara några problem. När jag flög hem från IAD i våras så bytte jag från mitt SEN till Ett kort jag inte hade status hos i gaten, men på manifestet stod det fortfarande att jag var en SEN.
 

agehall

Medlem
Det vore ju smidigt om de inte hinner få med bytet på manifestet. :) Det har jag nog inte lyckats med när jag gjort det.
 

Senator

Moderator
Jag ser när jag testar boka (t.ex. i november) bara OS egna B767or. När är det LH A340-300 skall användas? Tidsperiod?
 
Toppen