Senaste nytt

Stockholm-Riga med trevlig rutt

Sakoz

Medlem
Hej gott folk!

Jag behöver åka till RIX (Riga) i princip nu, eller låt säga i alla fall de närmaste dagarna inkluderat denna helg. AirBaltic lockar inte särskilt eftersom man bara får extra poäng. Kikade lite på sas.se och ett försök att routa via HEL men med uteblivna resultat.

Har Ni något förslag hur jag skulle kunna routa (gärna så mycket som möjligt) med någon Star Alliance partner så man får lite baspoäng, jag kan tänka mig köpa C eller B biljett, vanligtvis brukar jag köpa B (economy extra) på dessa rutter. Men detta mest för att få lite mer baspoäng.
 

Gnopps

Medlem
För sånt här är Matrix - ITA Software perfekt. Skriv in avresa, destination & datum och sedan i "advanced routing codes" t ex så här "sn,sk,lh,os,kf,jz,lo,lx+". Då får du bara flyg med de flygnumren. På resultatsidan välj "timebars", det ger bäst översikt.
 

Sakoz

Medlem
Som tack för Ert snabba svar så ger jag Gnopps och Ola 500 poäng var i Sakoz Club Executive. :D Jag hittade genast några intressanta förslag, dock så var ITA väldigt sugen på att skapa "+1 day flights" alltså jag anländer exempelvis FRA eller ZRH på kvällningen men kommer inte vidare först förens tidigt på morgonen dagen efter. Hur är det med loungerna på FRA och ZRH, har de öppet dygnet runt, finns det vilorum?
Jag har Priority Pass och *G kort.
 

Gnopps

Medlem
Jag tror inte loungerna har öppet hela natten, du kan kolla här: Lufthansa - Lounges .

Du kan få flygplatshotell i Frankfurt för cirka €50 och uppåt, lite dyrare i ZRH.

Hur många poäng ska man ha i Sakoz CE för gratis öl?
 

Sakoz

Medlem
Gnopps: Bara 200k, men jag kan göra ett undantag för dig och göra en member matching. :) Fast å andra sidan för 500 poäng kan jag bjuda dig på en öl eller tre med tanke på allt vettigt du bidragit med här. :)
 

Sakoz

Medlem
LH via FRA, bra tider. Biz inkl skatter för ca 6,000:- . Min fav.

Kan du ge mig ett exempel? Kikade på Matrix - ITA för någon dag sedan men hittade inte LH från FRA till RIX. Kanske inte var någon avgång just den dagen bara. Fick mest upp flighter där jag kommer till FRA på kvällen och får vänta till morgonen efter innan avfärd mot RIX.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
LH892/LH893 heter den dagliga returen FRA-RIX med Lufthansa. Avgång från Frankfurt 10.15, retur från Riga 14.50. Tror det är alla dagar i veckan utom söndagar.
 
Toppen