Senaste nytt

Utnyttjandesbegränsningar?

Airbus747

Medlem
Hej

Om man flyger med SAS i Z klass till HKT via BKK får jag då använda Thai loungerna i BKK på utrikesterminalen innan jag"checkar in " i inrikesterminalen(flyger J med THAI sista sträckan)

//Airbus747
 

Sakoz

Medlem
Ja det borde gå bra eftersom du har en Z biljett samma dag, sen tycker jag personligen att inrikes loungen är helt ok på Suvarnabhumi, lite mindre, men bra utbud på tilltugg och dryck.
 

Roger J

Medlem
Du måste dock vara incheckad och ha ett boardingpass för att komma in i Thais lounger. De kan inte göra det i lounge-receptionen utan du måste gå till ett servicecenter först. Senaste gångerna har de lyckats skriva ut boardingpass åt mig i SAS-loungen i Köpenhamn, dock måste du göra internet check-in på Thais hemsida och sedan be SAS servicecenter skriva ut boardingpass. SAS klarar inte av att checka in på Thai. Ingen aning om varför.
Du borde till och med få använda Royal Orchid Spa fast din thai-flygning är inrikes. Reglerna är lite oklara, men värt ett försök om du har tillräckligt med tid. Du får en 30-minuters Thai massage med en J-biljett.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Rent regelmässigt ska det inte vara några problem. Den största nackdelen med inrikesloungen är väl att den är helt alkoholfri, om man nu vill ha något att dricka innan flygningen. Maten är också marginellt bättre i utrikesloungerna.

Det jag mest funderar på är hur man som ankommande utrikespassagerare tar sin in i utrikestransithallen och sedan till inrikestransferhallen.
Vad jag vill minnas av designen på Suvarnabhumi kan det bli lite knepigt.
 

Airbus747

Medlem
Förra gången vi åkte så checka SAS in oss i GOT för hela sträckan inkl. bagaget så då borde ju vi va "reggade" i Thais system.
Minns bara inte om jag kom direkt till pass/säkerhetskontrollen och in i inrikes på Suvarnabhumi eller om vi var i utrikes.
Vi landar på nyårsafton så därför kan det vara värt ett besök samt en väntan i 2 timmar inför sista sträckan.
 
Toppen