Senaste nytt

Kvalificerade resor SAS- Hur räknas det om man flyger med andra Star Alliance bolag?

Gynt

Medlem
Hej forumet! Efter att smygläst här länge, tänkte jag det var läge att ta steget in i värmen fullt ut!
Har googlat och försökt få tag på informationen så mina fingrar blöder.

Det gäller kvalificerade flygningar och hur dessa räknas. Min fråga är om jag när jag flyger andra star alliance bolag kan tillgodaräkna det som en kvalificerad flygning för EuroBonus. Det som förvirrar mig är att SAS ger olika svar. Vid första samtalet till support fick jag höra att så inte är fallet utan att kvalificerade flygningar enbart kan ske med SAS eller någon extern operatör på uppdrag av SAS. Vid mitt andra samtal med SAS fick jag höra att alla Star A flygningar räknar som kvalificerade. Jag sitter och ska smälla in ett gäng bokningar nu, och vill känna mig på det torra vad som gäller.
Har vi någon expert på ämnet?

Ödmjuka tack på förhand!
(har försökt söka genom forumet utan att hitta, finns svaret ber jag om ursäkt för dubbel-post)

Hälsningar
Gynt
 

johhenrik

Medlem
Bara SAS räknas som statusgrundande flygning, men alla Star Alliance räknas som statusgrundande EB-poäng. Hoppas det förklarar saken för dig. :)

Edit: med flyging menar jag alltså den del att man kan kvalificera sig till EBS/EBG/EBD på antalet flygningar, oavsett poängmängd.
 

MajaKlara

Medlem
Väcker liv i denna tråd:
Förstår jag rätt att man får in statusgrundande poäng till Eurobonus med alla *A bolag. Men för att räkna antal flygningar som statusgrundande så måste man flyga med SAS?
 

agehall

Medlem
Förstår jag rätt att man får in statusgrundande poäng till Eurobonus med alla *A bolag. Men för att räkna antal flygningar som statusgrundande så måste man flyga med SAS?
Generellt sett ja. Dock är det inte alla bokningsklasser som ger poäng, så jag skulle säga att man kan få statusgrundande poäng från alla *A-bolag till Eurobonus.
 

ulagun

Medlem
Generellt sett ja. Dock är det inte alla bokningsklasser som ger poäng, så jag skulle säga att man kan få statusgrundande poäng från alla *A-bolag till Eurobonus.

Nja, beror på bokningsklass. Har flugit både Agean samt TAP lowest econmy fare (tror det var T samt W). Inte en enda poäng med Eurobonus. Med M&M några futtiga 125/150 miles.
Som sagts tidigare här på BC alltid bäst kolla på intjäningssidorna för respektive bolag.Där framgår klart och tydligt vad som gäller och man slipper besvikelser, eller någon gång glatt överraskad när det gäller poängintjänade
 
Toppen