Senaste nytt

Europas otrevligaste flygplatser

Jacob

Medlem
Undersökningarna avlöser varandra. Nu har man frågat européerna vilken flygplats i Europa man tycker är den otrevligaste.

Innan ni tittar i artikeln, vilken tror ni fick jumboplatsen? Och vilka övriga fyra kom med på top 5 listan? Eller botten 5 listan snarare.

Europas otrevligaste flygplatser
 

Palazzi

Medlem
1:an var inte överraskande, men jag håller inte riktigt med om nr.2 & 3...

Själv har jag väldigt svårt för, förutom CDG, FCO.... Otrevliga människor och allmänt oorganiserat (dåligt städat brukar det också vara..)
 

Alx

Medlem
Vad roligt att ARN hamnar högt upp på listan! Varje gång jag ankommer till ARN brukar jag slås av hur underbart välorganiserat, rent och trevligt mitt gamla hemland är... :)
 

SvartMjolk

Medlem
Jag gissade att CDG skulle komma högst upp på listan, även om jag inte själv upplevt den ännu.

Är dock förvånad att MAD ligger på topp 5. Jag har själv varit där 4 gånger och varken haft problem med transfer, ankomst eller avgång. Lugnt och skönt och allt går snabbt och smidigt. Kanske bara haft tur med att vara där rätt tidpunkter?

Däremot placerar jag gärna LHR på listan. Jag hade inget positivt att säga efter min senaste transfer där. Personalen på caféet där jag tänkt ta en kaffe kunde inte ens engelska. :confused:
 

Mikael

Medlem
Tycker också att det var väldigt trevligt med ARN med på listan. Är dock förvånad att Istanbul betraktas som så illa, jag tycker inte den är så dålig.
 

Magino

Medlem
Själv tycker jag att LHR ligger på både min top fem och botten fem. Gillar verkligen Terminal fem och ser inga problem att flyga via den, däremot tycker jag inte alls om de andra terminalerna.
 

Bonden

Medlem
Fast Frankfurt som 5:a?
FCT är såklart trevligt men resten känns inte särskilt kul. Tycker att ZRH och Munchen är bättre. Kul att både Amsterdam och Barcelona är med, trevliga ställen bägge två :)
 

Alx

Medlem
Fast Frankfurt som 5:a?
FCT är såklart trevligt men resten känns inte särskilt kul. Tycker att ZRH och Munchen är bättre. Kul att både Amsterdam och Barcelona är med, trevliga ställen bägge två :)

Ja, när du säger det så är det ju lite lustigt att de två flygplatserna inte kom före FRA. Även fast att jag inte har något emot FRA så är ju både ZRH och MUC betydligt trevligare.
 

Stockholm

Medlem
Vad roligt att ARN hamnar högt upp på listan! Varje gång jag ankommer till ARN brukar jag slås av hur underbart välorganiserat, rent och trevligt mitt gamla hemland är... :)

Que? Har du varit inne på toaletterna vid bagagebanden i "gamla" term 5? Små, trånga, mörka och ofta illaluktande!:(:eek: Nä, absolut inte rena och trevliga! "Muggarna" i "nya" term 5 är dock OK.
 
Toppen