Senaste nytt

Malaysia Airlines förbjuder spädbarn i första klass

Sakoz

Medlem
Läste följande i SVD.

Malaysia Airlines förbjuder spädbarn i första klass. Rätt eller fel, vad tycker du?
En av sommarens resenyheter var den om Malaysia Airlines som beslutat att förbjuda spädbarn i första klass på bolagets samtliga Boeing 747 (i framtiden även på A380:eek:rna). Anledningen är att andra första klass-passagerare klagat på barnens skrik.

Flygbolaget hänvisar i stället familjer med spädbarn till affärs- eller ekonomiklass.



Källa: Svenska Dagblandet - svd.se

Flygbolag portar spädbarn i första klass | Resor | SvD
 

Bamsefar

Medlem
Jag tycker att det är rätt. Någonstans vill även jag ha rätten att få koppla av på en 11h flygning, utan att ha ett barn hoppande / hostande / slabbande i närheten...

(så nu har jag väckt hela Sveriges vrede...)
 

lnixon

Medlem
Agh, flametrådsämne #1. (#2 är etiketten runt att luta sin stol.)

Jag har under mitt resande nog totalt sett störts mer av vuxna än av barn. Fast det har ju inte varit i första klass, så klart.
 
Ett steg i rätt riktning :) Om man sen kunde förpassa alla resesällskap innehållandes personer under 12år till de bakersta 10 raderna i flygplanen så hade jag varit lycklig :)
 

A380*G

Medlem
Skulle vara skoj om man bokade hela kabinen isf, då finns inga andra som kan klaga när den stenrika barnfamiljen är på semester! :)
 
Toppen