Senaste nytt

Nollställa medlemsår hos British Airways?

Morgan

Medlem
Nuläge: 60000 avios, 0 tierpoints, blue status hos BA executive club. Medlemsår 1/12-30/11

Planerad resa i november Stockholm Singapore i business class med Qatar. Ger 560 tier points (?)

Kommer inte hinna klämma in 4 BA-flighter för att få Silver innan 30/11.

MEN: Någon som vet om det går att nollställa medlemsåret så att det löper 1/11-30/10? Då har jag ju 11 månader till på mig att flyga fyra legs med BA för att få silver.
 

Morgan

Medlem
Kanske blir att starta nytt konto då. Ser till att göra det på jobbet och inte logga in hemifrån så, det inte går att spåra IP :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om hur jag ska tolka min situation gällande min British Airways Executive Club status.

Jag har medlemsår mellan MAY-09 och MAY-08 (året efter) och jag flög 790 Tier points och 6 st British Airways operated flights och 1 st flight med British Airways flightnummer hittills.

Men enligt bilden i appen, har jag inte flugit 4 st British Airways flygningar, hur kommer det sig?

Screenshot_2018-04-26-23-14-58_crop_719x1103.jpg


I slutet av appen står det att min status (Card expiry) gäller fram till 2019-JUN-30.
 

Canadien

Medlem
@Dr. Miles

Det kan betyda att du inte har flugit några segment _efter_ att du återkvalificerade till Silver. Jag hade själv 4 of 4 för ett par veckor sedan men när jag nyss kvalade till guld så nollades de.
 
Toppen