Senaste nytt

Ditt värsta resminne

Har du varit involverad i någon mindre rolig incident som är värd att förtälja om? För att göra tråden lite bredare så behöver det inte vara flygrelaterat.

Mitt värsta resminne var när jag och min familj höll på att drunkna när vi åkte båt i Thailand.

Så, vilket är ditt värsta resminne?
 
Jag har inga jättedåliga flygrese-berättelser men:

Skulle flyga från Arlanda till Skellefteå i vintras, med första flyget på morgonen och sista flyget hem. Gick upp 02 och åkte 03 hemifrån. Tur att man hade en Jeep med grova 31" däck, för det var oplogat och 25cm snö på motorvägarna. Flygen gick som de skulle när jag kom fram till T4, och vi bordade som vanligt, dock 20min sena. Väl inne i planet så fick vi meddelandet att alla flyg ställs in, bara att gå ut och åka till kontoret istället och göra om allt veckan efter.

Eller När vi skulle på firmans julfest i LUX, försenade med 45min från ARN till CPH, gjorde att vi missade sista flyget till LUX. Övernattning i CPH på ett risigt Park Inn hotell, med resväskan incheckad så hade jag inget ombyte, ingenting. det var inte skoj.


Värsta resminne alla kategorier var min roadtrip 2009. Skulle ta mig till Nordkap, själv. Hade stressat som fan veckorna innan avfärd med jobb och förberedelser. Att gå från 110% stressande till 0% över en natt gick inte bra. Lappsjuka är bara förnamnet. Mentalt var denna resa det jobbigaste jag gjort tror jag. Ingen att prata med, bara mig själv till sällskap. Usch. Glad att jag gjorde resan dock. Man lärde sig ett och annat om sig själv.
 

Gnopps

Medlem
Nog inte det värsta men för några år sedan flög en kompis å jag i ekonomi Delta Orlando-Atlanta-Paris-Köpenhamn. Vi hade bokat nödutgången på långflyget sedan länge tillbaka och även checkat in på den. I Orlando fick vi höra att vårt flyg från Atlanta var väldigt överbokat. Med guldstatus började vi naturligtvis hoppas på uppgradering till affärsklass. Vid gaten i Atlanta fick vi också nya boarding pass - med nya säten i ekonomi :( De hade bytt till ett större flygplan och samtidigt flyttat oss till raden precis framför nödutgången. Det betydde att vårt bra benutrymme blev normalt och att vi istället fick starkt begränsad lutning på stolen: från bästa till sämsta platserna på planet. Vi pratade med paret som hamnat på "våra" platser i nödutgången bakom oss, de hade varken status eller någon aning om varför de fick dessa nya platser av gatepersonalen. Vi blev då något bittra :)

Resor som blivit tråkiga är t ex när tjejen å jag bodde i olika länder och sågs en helg i månaden. Jag råkar väldigt, väldigt sällan ut för inställda flyg men just på mina resor till henne hade jag ofta otur. Jag brukade åka fredag kväll å hem igen söndag eftermiddag. Då flyg blev inställda/försenade betydde det alltid en dag mindre tillsammans, mycket tråkigt. Vi bestämde oss till sist at det var dags att bo både i samma land och samma stad.
 
Toppen