Senaste nytt

Flygtaxi har en ej användarvänlig webbsida

Chrille

Medlem
Efter att jag ändrade resmönster och mest bokar pendlingsresor med travelpass så har det blivit så knöligt att hänga på taxi till resan. Flygtaxis hemsida måste ju vara ett av de absolut minst användarvänliga tillhållen som finns på www. Jag blir galen av att för varje bokning behöva knappa in datum, flightnummer, OCH flightens ankomsttid, OCH flightens avgångstid, OCH avgångs flygplats, OCH ankomstflygplats.... ...ja, ni som provat siten vet vad jag menar... ...dessutom går det inte att boka om via siten om man betalat med kort. Bedrövligt, helt enkelt.

Hur gör ni andra som inte bokar Flygtaxi via resebyrå? Ringer?
 
Jag gillar appen som SverigeTaxi släppte tidigare i år
Från, Till, Upphämtningstid och "Info till föraren" där du enkelt anger tågnr/flight nr så är du all set.

Adresserna du åker till / från sparas som "Senaste" så det går snabbt att klicka när man väl fyllt i en gång.

Alla bokningar visas i en lista med bokningsnummer, ditt namn och mobilnummer är förifyllt, du tjänar EB-poäng för varje resa och kan få faktura till företaget (Sverigetaxi - Nytt konto)
 
Hm, det vet jag inte till 100% eftersom jag inte gör det själv, men eftersom man kan knyta bokningarna från app mot sitt konto hos Sverigetaxi som i sin tur samarbetar med Flygtaxi tänkte jag att det inte borde vara några konstigheter. Kolla gärna upp och dela med dig hur det går! Var mest ute efter att tipsa om smidigheten i appen.
 

Chrille

Medlem
Det verkar som om FLYGTAXI har uppgraderat sitt webgränssnitt. Nu räcker det att knappa in flightnummer så hämtar sidan uppgifterna som behövs för bokningen. Ska testa att boka. :)
 

jumbooze

Medlem
Jag har använt Appen för Flygtaxi tidigare väldigt smidigt och man fick lite EuroBonuspoäng men senast nu har jag använt Taxikurir i GBG,
väldigt praktiskt med att den visar fastpris så man vet vad kalaset kostar innan man bokar bilen.
 
Toppen