Senaste nytt

Bästa lounger Köpenhamn/Frankfurt(eller London)/Seoul

jisis

Medlem
Jag har sökt och läst men saknar några bitar.

Jag flyger CPH-FRA-HND SAS C och ANA F. Hem blir det ICN-FRA-CPH Asiana F och Lufthansa C.
Ut skulle kunna bli CPH-LHR-HND C och F istället.
Jag kommer även försöka få till F med Lufthansa på utresan. Då är valet enkelt. Men jag vet inte hur stor chans jag har på det. Biljetter släpps om några dagar.

Vad jag kan läsa mig till så är det inte så mycket att välja på Kastrup. Det är SAS Lounge där jag kommer in på båda delarna.

Men sen velar jag lite mellan FRA och LHR. På Frankfurt så kommer jag bara in på Senator medan i London så blir det United First.
Jag kommer ha ca 6h på någon av dom. Vilken skulle ni valt?

På vägen hem är det Asiana First Class lounge som gäller. Vi mellanlandningen i FRA så blir det senator igen.
 

AABack2ARN

Medlem
Även United Business i London slår väl Senatorloungen i Frankfurt tycker jag. Har förvisso inte provat alla Senatorlounger så helt säker är jag inte.
 
Last edited:
Jag skulle säga att även Singapore Airlines loungen på Heathrow är bättre än Senator-loungerna i Frankfurt. Så nu har du tre anledningar att välja Heathrow, trots att det egentligen är en skitflygplats (bortsett från loungerna).
 
  • Gilla
Reactions: M.K

AABack2ARN

Medlem
Transferkontrollen på T2 är i mitt tycke den smidigaste på Heathrow - i alla fall de gånger jag passerat där. Ljusår bättre än T5 och snäppet bättre än T3. T4 var det länge sedan jag besökte.
 

mha321

Medlem
Transferkontrollen på T2 är i mitt tycke den smidigaste på Heathrow - i alla fall de gånger jag passerat där. Ljusår bättre än T5 och snäppet bättre än T3. T4 var det länge sedan jag besökte.
Så länge man inte kommer dit när den är obemannad.

Två gånger har jag kommit dit och det har suttit en person i bås för uk citizens och ingen för international. Ena gången tog det drygt 20 minuter innan det dök upp någon, med resultat att jag var jäkligt nära att missa anslutningen (de väntade på mig..)
 

AABack2ARN

Medlem
Du menar kontrollen som är efter själva säkerhetskontrollen, dvs en trappa upp? Verkar dumt att lämna den obemannad för man kan väl nästan bara passera om ingen sitter där?
 
Toppen