Senaste nytt

Kommer man in i någon lounge i Bangkok som Royal Orchid Plus Silver?

joa

Medlem
Har efter många år misslyckats att återkvalificera som EBG.
Tänkte om man i Bangkok släpper in sina silvermedlemmar i några lounger precis som ARlanda släpper in EBS i en av loungerna där.
 

Emilio

Medlem
Nej, du behöver vara minst ROP Gold för loungeaccess. Ett alternativ är att skaffa ett Priority Pass. Det finns en hel del lounger på Suvarnabhumi där man har access med ett PP.
 

joa

Medlem
Priority pass? Hur får man det? Gäller ju bara denna resa. Nästa gång jag åker via BKK har jag frhoppningsvis guld igen. Kanske inte värt det...
 

Berglund

Medlem
@joa Har du redan ett Diners Club kort kan detta ibland ge dig rabatt på entréavgiften på ett antal lounger, ofta sådana som accepterar Priority Pass. Annars, om det bara gäller denna resa, hade jag skarpt övervägt att helt enkelt betala sig in om det nu är så viktigt med loungeaccess. Nästan allt annat känns onödigt meckigt och blir i slutändan lika dyrt eller rent av dyrare än att bara köpa det du vill ha direkt.
 

joa

Medlem
Aha. Visste inte ens att man kunde betala sig in på en del ställen. Brukar gå till Eva Air jämt då jag gillar att det är lungnt, glassen och deras pizza slices.
Får väl skrota omkring några timmar på flygplatsen kanske. Det är ju bara denna resa förhoppningsvis.
 
Last edited:
Toppen