Senaste nytt

Poäng för bonusnatt på Nordic Choice

Jönsson

Medlem
Kan någon förklara varför jag får poöng efter bonusnattsuttag med Nordic Choice?

§3.3 För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), samt vid "Complimentary"-rum, ges inga bonuspoäng.

Samtidigt så får jag tre olika poängposter per stay. Två ospecificerade och en specificerad som 20% extra points, vilket vanligtvis är guldbonusen. Tilläggas bör att jag inte har handlat något på hotellet.

Någon som har satt nota på mitt rum eller ett misstag från hotellet? Kortet har inte belastats.
 

FF#1

Medlem
Hmm, intressant, verkar lite skakigt med deras it som för övrigt brukar funka bra.
Fick -20 nätter som tack för att jag sa upp deras kreditkort....
 

Jönsson

Medlem
Nu gissar jag friskt men kan det ha att göra med någon bugg i systemet som ger poäng vid senare utcheckning som statusförmån? Det är det enda som sammanträffar.
 
Hur många poäng har du blivit tilldelad på de olika posterna ?

Off topic - Jag skulle också vilja ha den buggen på mitt guldkort när jag bokar frinätter :)
 

Jönsson

Medlem
Hur många poäng har du blivit tilldelad på de olika posterna ?

Off topic - Jag skulle också vilja ha den buggen på mitt guldkort när jag bokar frinätter :)
Huvudposten är på gissningsvis halva normala intjäningen utan bonus etc och på det 20% extrapoäng för status. Det stärker min misstanke om att det är en teknisk lösning i systemet för att ge guld-/platinummedlemmar sin fria sena utcheckning. Man lägger i systemet på ett halvt dygn på bonusbokningen som då blir poänggivande.
 

Doctor-X

Medlem
Lånar tråden för en fråga som stämmer överens med namnet på tråden.

Om det står slutsålt gällande bonusnatt, kan det komma fler ”bonusnatts-rum” senare?
 

Berglund

Medlem
Om det står slutsålt gällande bonusnatt, kan det komma fler ”bonusnatts-rum” senare?
Kan, det kan det väl alltid. Det är ju varje enskilt hotell som själv reglerar hur många rum de vill sälja till ett visst givet pris. Beroende på när bokningen avser, i närtid eller längre in i framtiden är det kanske mer eller mindre troligt.
 

Ano

Medlem
Aningen OT, ursäkta, men på samma spår.

Räknas bonusnätter in som kvalificerande stays gentemot status hos Nordic Choice. Anar såklart att så inte är fallet, men någon som vet konkret?
 

Jönsson

Medlem
Aningen OT, ursäkta, men på samma spår.

Räknas bonusnätter in som kvalificerande stays gentemot status hos Nordic Choice. Anar såklart att så inte är fallet, men någon som vet konkret?
Dessvärre ger bonusnätter inte kvalificerande nätter på nordic Choice.
 
Toppen