Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Vilken lounge/lounger ska jag besöka tycker ni?

Åker SK964 i C som EBG och har Amex Platinum. Bor på flygplatshotellet Regal och tänkte käka lite frukost och dricka gott i loungen.
 

squeezen

Medlem
@Tonton det blev inget besök där tyvärr på grund av tidsbrist. Fokus var på First-lounger ;)

Lounge 3: Singapore First nära Gate 15

Ok, nu börjar det ordna upp sig :) Lite mer lyxkänsla, men kanske inte helt First Class hela vägen.

Inchecking - grymt bemötande innan vi går ner den längre korridoren mot Business där det skall finnas en dörr. "Turn left Mr. Senator" är trots allt något vi gillar höra eller hur? :p Möts utanför dörren av en annan trevlig kvinna som på något sätt har stenkoll på att vi skall till Firstloungen.

Överraskande mycket folk (12-14 personer) med tanke på att B77W bara har 4 platser, men jag tror PPS Solitaire får access samt det kanske fanns andra gäster från andra bolag med tanke på de usla alternativen.

Relativt bra utbud av mat och dryck, men ingenting riktigt top-shelf. Samma känsla som Singapore First loungen i London, bra med inte lyx för en out station. Här tycker jag LH/LX förtjänar lite beröm för det båda erbjuder t.ex. på JFK och i fallet Swiss, ORD.

Det jag dock gillade var:
Två duktiga tjejer tog hand om alla beställningar
Blandat miljö: arbetsplats, matbord, soffa
Buffetmat eller a la carte

Dock är den som en källarlokal: ganska tråkigt efter man har varit i de ljusa, öppna lokalerna som både United och Thai har. Så, vad tror ni om United och Singapore helt enkelt byter plats? :) Eller som tidigare förslag, en ny Star Alliance lounge med grym First och Business?

Lite bilder tillslut, bäst av alla 3 utan tvekan..

Visa bifogad bild 72078

Visa bifogad bild 72079

Visa bifogad bild 72080

Visa bifogad bild 72081
Är den endast för SQ First? Vet du vilken/vilka man har access till om man ankommer LH first, avgår thai Business?
 

Senator

Moderator
Är den endast för SQ First? Vet du vilken/vilka man har access till om man ankommer LH first, avgår thai Business?

Jag antar Thai Business, SQ Business eller United Club. Vet inte om några av dessa tillåter transit från First till Business.

Men fråga kan du alltid, med hänvisning att det inte finns First på rutten längre antar jag.

Star Alliance på HKG är inte roligt. Man vill nästa åka One World från HKG
 

konsumtion

Medlem
Om man reser i SAS Business, visst har man tillgång till Star Alliance lounger i Hong Kong? Vill bara dubbelkolla mer er kunniga personer.
 
Toppen