Senaste nytt

Söker Stockholm-Paradisö i business för 2 vuxna + 2 barn

Vaniljvodka

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Random paradisö (Bali, Seychellerna, Mauritius, Maldiverna, Sri Lanka etc.)
  • När vill/behöver du resa ut? 26 oktober / 21 december +/- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 4 november / 4 januari +/- 3 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? Cirka 7-8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (4 och 7 år gamla)
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Finns 500.000 Eurobonuspoäng samt två 2-4-1 vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Komfort, restid, destination
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Hjälper nu en annan vän att hitta en bonusresa åt sin familj kring höst- eller jullovet. För fyra personer i business. Har meddelat att det i princip är omöjligt uppdrag, men att jag ska göra ett försök. En snabb sökning på ovanstående exempel av destinationer ger att det endast finns fyra platser på SQ mellan IST och SIN kring de aktuella datumen. Samt bra med platser mellan SIN och DPS. Dock ingenting mellan ARN och IST åt nåt håll. Kan det vara en idé att boka det jag hittar och sen hoppas att TK släpper upp nåt där? Eller att de kanske får köpa biljetter mellan Stockholm och Istanbul?

I övrigt så postar jag mest här för att se om jag missat nån destination eller rutt som är känd för att tillhandahålla fyra platser i business. Hittar fyra platser på Asiana mellan ICN och FRA samt hos Air China mellan PEK och ARN, men kasst med anslutningar om man varit på Bali. Nån som har några idéer? Tack på förhand.
 

JacobG

Medlem
Om det finns 2 platser med TK, testa att boka dem och se ifall de släpper fler. Jag gjorde så en gång och det fanns nya biljetter dagen efter, detta var dock inte med resa över jul/nyår.
 

Vaniljvodka

Medlem
Om det finns 2 platser med TK, testa att boka dem och se ifall de släpper fler. Jag gjorde så en gång och det fanns nya biljetter dagen efter, detta var dock inte med resa över jul/nyår.

Hittar vare sig en eller två tyvärr. Endast i economy, men ej på rätt datum för att funka med tillgängligt SQ-flyg. Hur funkar det i praktiken om man bokar 1-2 platser på en av rutterna, det måste i så fall bli en separat bokning då va? Eller om jag skulle utgå från IST och sedan hitta platser från ARN, går det ens att lägga till en rutt till en befintlig bokning eller får man göra den separat också då eller?
 

Vaniljvodka

Medlem
Bokade följande åt dom nu:

Mon, 29 Oct
14:25 Istanbul, TR (IST - Ataturk)
Tue, 30 Oct
5:45 Singapore, (SIN)

SQ 391 | Boeing 777-200ER
Operated By Singapore Airlines

Tis, 30 Oct
8:20 Singapore, SG (SIN)
11:05 Denpasar (DPS)

SQ 938 | Airbus A330-300
Operated By Singapore Airlines

Tors, 8 nov
20:05 Denpasar Bali, ID (DPS)
22:40 Singapore, (SIN)

SQ 947 | Airbus A330-300
Operated By Singapore Airlines

Fre, 9 nov
01:50 Singapore, SG (SIN)
08:25 Istanbul (IST)

SQ 392 | Boeing 777-200ER
Operated By Singapore Airlines

För 280.000 poäng och 10.764 kr i skatter. Så får vi se hur vi löser ARN-IST-ARN.
 

Senator

Moderator
Miles and More visar 4x platser i ekonomiklass på
ARN-IST
06:35 -12:10
Flight TK1792 ut den 29:e
Operated by:Turkish Airlines
Boeing 737-800

Alternativt business med Lufthansa kvällen innan och sova i Istanbul:
Lufthansa
ARN-IST via FRA
16:40 - 00:40 +1
Flight LH807/1304

Hem visar Miles & More 4x business på alla Turkish Airlines flighter den 9:e nov
TK1793 kl 09:05
TK1797 kl 14:50
TK1791 kl 22:40

Jag hade ringt och frågat om dessa specifikt om Tallinn kan se dessa?
 

Vaniljvodka

Medlem
Miles and More visar 4x platser i ekonomiklass på
ARN-IST
06:35 -12:10
Flight TK1792 ut den 29:e
Operated by:Turkish Airlines
Boeing 737-800

Alternativt business med Lufthansa kvällen innan och sova i Istanbul:
Lufthansa
ARN-IST via FRA
16:40 - 00:40 +1
Flight LH807/1304

Hem visar Miles & More 4x business på alla Turkish Airlines flighter den 9:e nov
TK1793 kl 09:05
TK1797 kl 14:50
TK1791 kl 22:40

Jag hade ringt och frågat om dessa specifikt om Tallinn kan se dessa?

Agenten kollade TK-flyg både dit och hem samma dag, men hittade inga lediga platser varken i business eller economy. Vi kollade dock inte dan innan så det kan jag ringa o kolla.

Frågan är om morgonflighten från ARN som landar 12.10 ger tillräckligt med tid för att hämta ut väskor och checka in igen ifall de skulle bestämma sig för att boka revenue-biljetter?
 

Senator

Moderator
Agenten kollade TK-flyg både dit och hem samma dag, men hittade inga lediga platser varken i business eller economy. Vi kollade dock inte dan innan så det kan jag ringa o kolla.

Frågan är om morgonflighten från ARN som landar 12.10 ger tillräckligt med tid för att hämta ut väskor och checka in igen ifall de skulle bestämma sig för att boka revenue-biljetter?

United visar hellre inte samma inventory som Miles & More så måndagen känns svår då det är bara flighten kl 06.35 som får dom dit i tid. Det finns ingen annan connection som kan fixa detta.

Utresa söndag finns en del, jag hade inte bokat TK1792 på egen biljett för 4 personer, varav två barn med väskor. Själv med bara kabinväska hade jag gjort det men inte med hela familjen. Då hade jag flugit ner kvällen innan.

Kolla United för hemresan, det finns en del att välja på med hyfsade connections.
 

Taggen

Medlem
29:e oktober: TK1788 från CPH finns det 4 platser i economy på enligt EF, som landar 12:20. Blir en natt i CPH dock. Finns business från FRA men samma sak där, en natt på FRA, dessutom bara 1:30 mellan flighterna på IST, vilket är tight med tanke på hur rörigt det är på IST. Samma läge i många andra städer i Europa. Det är bara frågan om vart de vill sova över om de inte får platser på ARN flighten.
 
Toppen