Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa från Premium Economy (class-E) till business?

Entraider

Ny medlem
Jag flyger Lufthansa FRA - DEN i Lufthansa Premium Economy med bokningsklass E i slutet av mars.
Är det möjligt att uppgradera med Eurobonus-poäng till Business? Enligt SAS webbplats är det endast möjlig att uppgradera från Y och B, men United och Krysflyer tillåter till exempel en uppgradering från E.
Jag försökte via SAS webbplats men det ger mig bara ett fel -500.
 

Canadien

Medlem
Jag flyger Lufthansa FRA - DEN i Lufthansa Premium Economy med bokningsklass E i slutet av mars.
Är det möjligt att uppgradera med Eurobonus-poäng till Business? Enligt SAS webbplats är det endast möjlig att uppgradera från Y och B, men United och Krysflyer tillåter till exempel en uppgradering från E.
Jag försökte via SAS webbplats men det ger mig bara ett fel -500.

Senast i Spetember lyckades jag. Det måste finnas lediga awardstolar för att kunna uppgradera.

Kolla på united.com ifall det finns Business saver tillgängligt som award. Om det inte finns så får du kolla igen längre fram.

Om man har biljett som inte är uppgraderingsbar så brukar det bli ett felmeddelande i SAS uppgraderingstjänst som säger ngt i stil med "bokningsklassen inte möjlig att upppgradera"
 
Har också en flygning i E-klass i Mars med LH (FRA-IAD). Jag får också samma "-500" felmeddelande när jag försöker uppgradera den via Eurobonussidan. Det finns möjlighet att uppgradera den via "miles & more"-sidan men i övrigt verkar det svårt. SAS-GOLD svarar att E-klass inte går men uppenbarligen ska det gå och det verkar som att Austrian Airlines (E-klass) från 6:e Mars nu går att uppgradera med poäng via SAS. Har frågat SAS om varför det är så.
 

Canadien

Medlem
Har också en flygning i E-klass i Mars med LH (FRA-IAD). Jag får också samma "-500" felmeddelande när jag försöker uppgradera den via Eurobonussidan. Det finns möjlighet att uppgradera den via "miles & more"-sidan men i övrigt verkar det svårt. SAS-GOLD svarar att E-klass inte går men uppenbarligen ska det gå och det verkar som att Austrian Airlines (E-klass) från 6:e Mars nu går att uppgradera med poäng via SAS. Har frågat SAS om varför det är så.
Vilket datum? Finns det I-klass tillgängligt på den flighten?
 

Entraider

Ny medlem
För mitt flyg (FRA - DEN, 26 mars) finns det nu awardstolar i Business på United, men jag får fortfarande felmeddelandet.

Jag ringde SAS igår efter att jag såg tillgängligheten på United, men den kundtjänst operatör var helt omedveten om Star Alliance-uppgraderingar och sa bara att jag skulle behöva använda SAS plusgrade tjänst. -.-
 
Toppen