Senaste nytt

Access till SAS-lounge på Newark vid mixed cabin?

Mrs T

Medlem
Jag kommer ha ca 7 timmars väntan på EWR innan nästa flight. Har jag lounge access om de två första delarna av resan är business men den sista delen (från EWR) är economy? Det är just när man har 7h att döda på en tråkig flygplats som EWR som man har nytta av lounge access... Är tyvärr inte guldmedlem längre.

Annars kanske någon har något annat tips på vad man kan göra på EWR i ett par timmar?
 

Kimmen00

Medlem
Jag kommer ha ca 7 timmars väntan på EWR innan nästa flight. Har jag lounge access om de två första delarna av resan är business men den sista delen (från EWR) är economy? Det är just när man har 7h att döda på en tråkig flygplats som EWR som man har nytta av lounge access... Är tyvärr inte guldmedlem längre.

Annars kanske någon har något annat tips på vad man kan göra på EWR i ett par timmar?

Nej det kommer du inte då det endast är United Club lounger som gäller om din sista del är inrikes i USA.

Samma gäller väl även om sista är economy och det är en long haul från internationella terminalen (där sas o lufthansa finns)? Men fråga går ju alltid.
 

AndersSt

Medlem
Annars kanske någon har något annat tips på vad man kan göra på EWR i ett par timmar?
I bästa fall kanske du springer ihop med någon som kan gästa in dig någonstans?
I värsta fall finns det ju i alla fall en lounge som man kan betala sig in i, tyvärr är den landside.
Newark (EWR) - Art & Lounge

Lite drygt 300:- kan det ju vara värt om man har så många timmar att slå ihjäl?
 

agehall

Medlem
Säljer inte United club dagspass? Jag vet att vissa bolag gör det i ISA men är osäker på vilka.

Å andra sidan vet jag inte om det är värt att betala för att komma in där. Borde snarare vara så att man fick betalt för att gå in där.
 

Berglund

Medlem
Delta Sky Club (terminal B) är gratis om du har ett American Express Platinumkort alternativt kan man köpa sig in för om $69 eller om det möjligen var $79. Den här är inte lika flådig som den Sky Club som finns på JFK men helt okej. Delta serverar varm mat i sina Sky Clubs, alla platser har laddare för telefon och dator och naturligtvis finns det fullt acceptabelt wifi.
 

Canadien

Medlem
EWR är fruktansvärt tråkig att spendera tid på. Hade jag haft 7 timmar så skulle jag tagit tåget in till Manhattan och strosat runt lite, käkat lunch/middag.
 

Senator

Moderator
Toppen