Senaste nytt

Hotell i Qingdao

A380*G

Medlem
Planerar några dagars semester i Qingdao. Är inne på Intercontinental med ett rum på Clubvåningen. Tror ni det är ett bra alternativ? Har ni några andra lämpliga tips eller förslag på hotell?
 

Dr. Miles

Expert
Vilket område har du tänkt att bo i? Gamla stadsdel eller nya?
Taxiresan mellan de två stadsdelarna kan ta 30-50 min under morogonrusning.
 

Dr. Miles

Expert
Så långt har jag inte tänkt!?
Det ska vara en bekväm kombination av hög hotellstandard och centralt läge. :)

De flesta internationella hotellkedjors hotell finns i den nya stadsdelen och mässan finns också där.
Men om du skall besköka din kunds kontor i gamla stadsdelen finns det nästan endast kinesiska hotell(=någon ringer mitt på natten och frågar "Ni yao anmo ma?[Vill du ha massage?])
 

A380*G

Medlem
De flesta internationella hotellkedjors hotell finns i den nya stadsdelen och mässan finns också där.
Men om du skall besköka din kunds kontor i gamla stadsdelen finns det nästan endast kinesiska hotell(=någon ringer mitt på natten och frågar "Ni yao anmo ma?[Vill du ha massage?])

Ok men det blir en ren semesterresa tillsammans med Ms. A380*G - så hoppas jag slipper sena samtal och kundbesök! :)
Intercontinental känns safe, men frågan är hur läget är? Ligger vid marinan tydligen där OS-seglingarna var 2008, men hur är det med närhet till centrum?
 
Toppen