Senaste nytt

Någon som prövat Virgin Atlantics Premium Economy?

Sitter och kollar på spontanresor från BCN, och hittade:

BCN-LHR-HKG
HKG-LHR-BCN

för 6500:- varav LHR-HKG båda vägarna är i Premium Economy. (A340-600)

Må vara ett riktigt "long-shot" men har någon prövat och kan ge ett utlåtande? Tycker priset var bra i alla fall men det beror ju på hur det är..

Edit: Mrjet visar dock inte bokningsklass så jag vet inte om LHR-HKG x2 ger 125 eller 150% till US Dividend.
Är inte SAS partner med Virgin förresten? Någon som vet antal procent på flugna miles där i PE?
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Nej, såvitt jag kan se så är inte SAS partner med Virgin - däremot är Virgin partner med bl a Brussels Airlines.
 

pljung

Medlem
men tyvärr ingen poängintjäning
Take a look at our airline partners that give you the opportunity to earn & spend miles, with the exception of SAS, Virgin America.
 
Förstod att det var något sådant då jag inte fann de under "tjäna poäng" på SAS.

Det är fortfarande aktuellt dock, i och med att man kan tjäna poäng till US Airways Dividend Miles.
Ingen som testat? :)
 

SvartMjolk

Medlem
Förstod att det var något sådant då jag inte fann de under "tjäna poäng" på SAS.

Det är fortfarande aktuellt dock, i och med att man kan tjäna poäng till US Airways Dividend Miles.
Ingen som testat? :)

Läste nyligen ett test i flygstolen.se 's blogg. Läste inte så noga dock för kvalitén på reportaget är inget i klass med de vi får här på bc.se :)
 
Läste nyligen ett test i flygstolen.se 's blogg. Läste inte så noga dock för kvalitén på reportaget är inget i klass med de vi får här på bc.se :)

Skippade tanken, bränner nog av 40.000 AA-poäng på en F-award från BCN till DXB istället med BA.
E190 + 747-400, inte helt fel, knappast bäst valuta för poängen men men..

Ja, den reserapporten var ju inte av det skarpaste slaget, hehe. :)
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Flög VS PE regelbundet 2007 och flera gånger i A346. Kabinen var sprillans ny då och var fräsch och stilren. Maten är helt ok, serveras som tre-rätters. Sätet är bekvämt och ganska mjukt, dock drabbas många av sätena av ett problem. Man har satt plastskydd över IFE boxen som täcker för hela! utrymmer under stolen framför. Är du över 180cm kommer du alltså inte kunna sträcka ut fötterna utan att dom slår i och det tar stopp. Lite som att sitta vid bulkhead alltså. Tjänstefel och en plåga i dryga 9 timmar mellan LAX och LHR.

Pitchen är 38" och bredden helt ok. Servicen acceptabel/som förväntat i PE.
Man har egna incheckningsdiskar på LHR T3 i en separat del utav byggnaden. Dock tyvärr samma säkerhetskontroll som resten av flygbolagen. Upper Class samt Flying Club Gold medlemmar har ju en helt egen security i anslutning till check-in på T3, den leder även till den fantastiska loungen The Clubhouse.

Angående samarbete med SAS vet jag att 2008 brände jag en stor del av närmare 100.000 Virgin Miles på SAS. 20.000 VS miles gav en retur på SAS Economy mellan LHR-CPH/ARN. Dock kunde man inte tjäna in till EB.
 
Flög VS PE regelbundet 2007 och flera gånger i A346. Kabinen var sprillans ny då och var fräsch och stilren. Maten är helt ok, serveras som tre-rätters. Sätet är bekvämt och ganska mjukt, dock drabbas många av sätena av ett problem. Man har satt plastskydd över IFE boxen som täcker för hela! utrymmer under stolen framför. Är du över 180cm kommer du alltså inte kunna sträcka ut fötterna utan att dom slår i och det tar stopp. Lite som att sitta vid bulkhead alltså. Tjänstefel.

Pitchen är 38" och bredden helt ok. Servicen acceptabel/som förväntat i PE.
Man har egna incheckningsdiskar på LHR T3 i en separat del utav byggnaden. Dock tyvärr samma säkerhetskontroll som resten av flygbolagen. Upper Class samt Flying Club Gold medlemmar har ju en helt egen security i anslutning till check-in på T3, den leder även till den fantastiska loungen The Clubhouse.

Angående samarbete med SAS vet jag att 2008 brände jag en stor del av närmare 100.000 Virgin Miles på SAS. 20.000 VS miles gav en retur på SAS Economy mellan LHR-CPH/ARN. Dock kunde man inte tjäna in till EB.

Bra att veta och tack för ditt svar!

Skulle du spontant rekomendera BCN-LHR-HKG ToR för priset jag nämnde? strax över 6000SEK
Tycker själv det verkade rätt OK pris, men då har jag aldrig flugit VS så jag har absolut noll koll.
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Det är ju ett pris för DEALS forumet! 6500 T/R i Premium Economy till HKG är outstanding valuta. Minst det dubbla får väl anses rea pris. Var hittar du detta?
 
Det är ju ett pris för DEALS forumet! 6500 T/R i Premium Economy till HKG är outstanding valuta. Minst det dubbla får väl anses rea pris. Var hittar du detta?

Mrjet.se

Sök:

Barcelona - Hong Kong
Premium Economy
Ex på datum: 11-15 Oktober
Pris: 6597:- / person ToR.

British Airways + Virgin Atlantic.
Finns en massa avgångar, både korta stopp på LHR och längre.

Exempel nedan:

hkg.png
 
Last edited:
Toppen