Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

Tostarp

Medlem
Ska till Conrad Bali för första gången och behöver lite hjälp då jag känner mig mer förvirrad än vanligt. Jag får inte riktigt kläm på hur jag ska bete mig inför vistelsen baserat på era tidigare inlägg (=ni som bott här tidigare)?

Förutsättningarna är att jag är HHD och det är jag och min hustru som ska ha 'slappe-semester'. Rummet är köpt och är ett 'Deluxe Resort'.

Frågor som jag inte får riktigt kläm på är tex
- Är det två olika delar på hotellet och man får inte gå emellan?
- Finns det två olika lounger?
- Om man får egen pool får man inte lov att använda den 'vanliga' poolen?

Jag blir nu bombarderad med med 'uppgraderingsmail', 'incheckningsmail' och 'Välkommen till Conrad Bali har ni några allergier mail'.

Vad jag kan utläsa av tidigare inlägg är att jag kan inte räkna med recognition och bli uppgraderad, men mitt HHD gör att jag får access till allt på hotellet? Är det lönt att köpa en uppgradering innan? Ska jag vänta istället och köpa på plats?

Jag har försökt att använda deras 360 on-line-kamera för att försöka bilda mig en uppfattning om de olika rummen, rummens placering etc, men blir bara ännu mer förvirrad? Så mycket tror jag att jag förstått att det är skillnad på de två olika delarna?

Så kamrater, låt höra...!
 

jumbooze

Medlem
- Är det två olika delar på hotellet och man får inte gå emellan?
- Finns det två olika lounger?
- Om man får egen pool får man inte lov att använda den 'vanliga' poolen?
Ska se om jag minns rätt här...

Man får promenera över hela området
Det finns en Lounge och sen finns det en restaurang nere vid vattnet som fungerar om lounge för barnfamiljer som ej har tillgång till vanliga loungen ( du kan dock använda den om du vill även utan barn ;D kan vara närmare till ditt rum )
Det finns en restaurang där man får äta frukost och afternoon tea, den ligger bredvid conrad poolen.

Det enda jag är osäker på är om Diamond som inte bor i Suites har tillgång till den poolen...
 

MartinH

Medlem
Jag fick detta mail inför en vistelse i april på Conrad Bali. Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta? Om man inte hamnar på "suites and villas"delen så har man bara tillgång till en spapool?

Thank you for choosing Conrad Bali as your accommodation during your visit to Bali.

At Conrad Bali, we are committed to delivering exceptional, inspired experiences to every guest, every time. As such, we have embarked on a transformation master plan to refurbish our rooms and facilities so that guest experiences at this resort remain synonymous to the Conrad brand.

While the transformation is in progress, both our swimming lagoons and Suku restaurant are closed for refurbishment from 1st April through 31st August 2018. For the safety of our guests and team members, the Eight Degrees South restaurant and the Center pool, which are near the affected area, are closed during this interim.

Nevertheless, guests can continue to enjoy the other swimming pool facilities within the resort. Adults can use the Spa Pool within Jiwa Spa. Guests of the Conrad Suites and Villas, including children, may continue to have the access to use the dedicated pool within the precinct.

You would also be pleased to know that our new Azure Beach Club will open on 1st April 2018, offering a full food & beverage menu, with sun loungers and umbrellas as well as a dedicated kid’s area for a great sun, sand and sea experience at Conrad Bali.

In addition, we are delighted to extend a 25% discount on any spa treatments at our award-winning Jiwa Spa.

While we will do our utmost to minimize any disruption to your experience at the resort, we would like to apologize in advance for any inconvenience during this period. Thank you for your patience and understanding. Please feel free to reach out to us for further assistance you require.
 
Toppen