Senaste nytt

Är SAS linje Stockholm - Miami (via OSL) nedstängd?

jumbooze

Medlem
40 minuter.
Kod:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE    .35   .40   .50   .40
OFFLINE   .35   .40   .50   .40
** OR * ARE ALL
SK-SK II   .40 ALL  - FLT  900 -  999  GROUP2 - ALL   
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 FLT  900 -  999 - ALL  ALL - GROUP2
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 ALL  - FLT  900 -  999  GROUP3 - ALL   
  25MAR18-INF     
SK-SK II   .40 FLT  900 -  999 - ALL  ALL - GROUP3
  25MAR18-INF
Tack, upptäckte precis att jag har 35’ cph-osl-mia, får nog kontakta SAS...
 

Schnake

Medlem
Man undrar ju om detta är ett misstag eller avsiktligt?

Det skulle ju kunna vara så att SAS helt enkelt inte vill ha anslutningsresenräer från Stockholm på lördagar och således gör det "omöjligt" att boka den vägen. Eller så är de helt enkelt inkapabla att se konsekvensen av en scehmaändring...

Jag tror på konspirationsteorin, dvs revenue management. De försöker styra stockholmare mot direktflyget på söndagen. Åkte själv direktflyget t/r i november 2017. Flyget var halvfullt i go (fullt i bizz som jag åkte i).
Har svårt att bestämma mig för om det ena är bättre än det andra, misstag eller avsiktligt. Nog måste väl SAS ändå ha kontroller på plats som kan identifiera konsekvenser av sådana tidsändringar och varna t.ex. "ändringen omöjliggör feeder till SK 955 och X st existerande resenärer måste ombokas."? Om det är avsiktligt så får man hoppas att Revenue Management-teamet tagit hänsyn till att SAS faktiskt har konkurrenter också. Finns t.ex. direktflyg med Norwegian på lördagar Stockholm - Fort Lauderdale även om det anländer senare på kvällen (19:10)... :rolleyes:
 
Toppen